اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول کتابخانه‌های صومعه‌سرا خبر داد:

عضویت 3500 نفر در کتابخانه‌های صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های صومعه‌سرا از عضویت 3 هزار و 500 نفر در پنج کتابخانه این شهرستان خبر داد.

عضویت 3500 نفر در کتابخانه‌های صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، گیتی یوسف‌زاده بعد از ظهر امروز در جریان مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه باقرالعلوم (ع) این شهرستان با اشاره به اشاعه فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار جامعه، اظهار کرد: کتاب خلاقیت، نوآوری و اطلاعات افراد را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد.
وی افزود: کتاب ابزاری است که سبب معرفى ارزش‌هاى جامعه و فعال کردن نیروى تخیل، ایجاد تفکر جدید، تقویت نیروى استدلال و استنباط و موجب بالا رفتن قدرت تمرکز در افراد می‌شود.
مسئول کتابخانه‌های صومعه‌سرا با بیان اینکه در حال حاضر استقبال از کتاب‌ها و حضور در کتابخانه‌ها از طرف اقشار مختلف جامعه بسیار مناسب و خوب است، تصریح کرد: این عمل موجب توسعه و ترقی بیشتر‌ جامعه می‌شود.
وی از حضور بالغ بر 600 نفر به صورت روزانه در کتابخانه‌های صومعه‌سرا خبر داد و عنوان کرد: این افراد در زمینه علوم تاریخ، جغرافیا، دینی و مذهبی، ادبیات و رایانه بیشترین مطالعات غیر درسی را در کتابخانه‌های این شهرستان دارند.
به گفته یوسف‌زاده، بالغ بر پنج کتابخانه در بخش مرکزی و روستایی صومعه‌سرا دایر و فعال است که در مجموع 3 هزار و 500 نفر در آنها عضویت دارند.
وی با اشاره به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های این شهرستان بیان کرد: 34 هزار و 200 جلد کتاب در موضوعات و مباحث مختلف علمی و تحقیقاتی در کتابخانه‌های صومعه‌سرا برای مطالعه همگان وجود دارد.
مسئول کتابخانه‌های صومعه‌سرا، کتابخانه باقرالعلوم (ع) واقع در بخش مرکزی صومعه‌سرا را از بزرگ‌ترین کتابخانه این شهرستان عنوان کرد و گفت: وجود کتاب‌های منبع و مرجع، کتاب‌های تحقیقاتی مختلف، مجلات علمی و فرهنگی، وجود سالن‌های مجزا برای مطالعه مردان و زنان و برپایی کافی‌نت در کتابخانه برای تسریع در اخذ اطلاعات علمی و تحقیقاتی از جمله امتیازهای این کتابخانه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مسئول در کتابخانه‌های روستایی صومعه‌سرا در دو نوبت صبح و عصر مشغول فعالیت و راهنمایی درخواست‌کنندگان کتاب و مطالعه آن هستند.
یوسف‌زاده با بیان اینکه تمام کتابخانه‌های صومعه‌سرا مجهز به رایانه و خدمات اینترنتی هستند، اظهار کرد: در هر کتابخانه سه دستگاه رایانه موجود است و هر بخش از کتابخانه با استفاده از این دستگاه‌ها به فعالیت خود می‌پردازند.
وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات کتابخانه‌ها بیان کرد: تبدیل کتابخانه‌ها به قرائت خانه از مهم‌ترین مشکلات و ضعف‌های جامعه علمی کشور است.
مسئول کتابخانه‌های صومعه‌سرا عنوان کرد: بیشترین افراد در کتابخانه‌ها به جای استفاده بهتر از کتاب‌های علمی هر کتابخانه به مطالعه کتب شخصی خود در فضای آرام و ساکت کتابخانه مشغول می‌شوند که این اقدام ضعف بزرگ اجتماعی است.
وی درباره برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در صومعه‌سرا تصریح کرد: عضویت رایگان، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نشست‌هایی با موضوع اهمیت و ضرورت تاثیر کتاب در زندگی و برپایی همایش‌های علمی مختلف از برنامه‌های هفته مذکور در این شهرستان است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول