اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور حجت‌الاسلام سعیدی؛

کتابخانه ویژه حرم مطهر حضرت معصومه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: کتابخانه ویژه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)با حضور حجت‌الاسلام سید‌محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه قم افتتاح شد.

کتابخانه ویژه حرم مطهر حضرت معصومه افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، مسئول کتابخانه آستانه مقدسه قم امروز در مراسم افتتاح کتابخانه ویژه حرم مطهر با اشاره به این که اجرای این طرح پس از تصویب در شورای عالی فرهنگی آستانه مقدسه به کتابخانه آستانه مقدسه واگذار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، معرفت افزایی زائران کریمه اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی افزود: با توجه به تنوع بالای کتب، کمیته‌ای ازکتاب شناسان و اساتید حوزه تشکیل شده است که کتاب‌ها پس از بررسی و تأیید آنها در کتابخانه ویژه حرم مطهر ارائه می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به اینکه در تمام کتب مصوب ارائه شده مُهر «کتابخانه ویژه حرم» دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: کتب عرضه شده در قفسه‌ها، توسط لیبل مخصوص، شناخته می‌شوند و محدودیتی در استفاده از کتاب‌ها وجود ندارد.
وی بیان کرد: تمام کتب عرضه شده در این طرح، با هماهنگی انتشارات آستانه مقدسه، در نمایشگاه دائمی کتاب صحن حضرت صاحب الزمان(عج) عرضه می‌شوند و همچنین زائران می‌توانند کتب را از طریق ناشران، تهیه کنند.
مسئول کتابخانه آستانه مقدسه قم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 20 قفسه کتاب برای استفاده زائرین در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: قفسه‌های کتاب به طور مساوی در بخش خواهران و برادران قرار گرفته و در آینده نیز افزایش خواهد یافت.
‌وی اظهار کرد: کتابخانه ویژه حرم به شکل شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد و در اداره این طرح از خدام افتخاری استفاده می‌شود.
احمدی تاکید کرد: خدام افتخاری مسئول در این کتابخانه، راهنمایی زوار را بر عهده داشته و از ورود کتب غیر مصوب به قفسه‌ها جلوگیری می‌کنند.

* ارائه بیش از 300 کتاب نرم‌افزاری به صورت بلوتوث
وی گفت: علاوه بر ارائه کتب در قفسه‌ها، بیش از 300 کتاب‌ مصوب الکترونیکی با موضوعات مختلف اسلامی نیز با عنوان «امواج معرفت» به مراجعه‌کنندگان بلوتوث می‌شود.
مسئول کتابخانه آستانه مقدسه قم عنوان کرد: کتاب‌های موجود در کتابخانه ویژه حرم مطهر به صورت قفسه باز در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد وامیدواریم زائران و مراجعان کتب را پس از مطالعه به قفسه کتاب برگردانند و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
وی در پایان افزود: اجرای این طرح با همکاری مدیریت فرهنگی، مدیریت حرم مطهر، امور فرهنگی خواهران حرم مطهر، مدیریت انتشارات، معاونت اداری و مالی آستانه مقدسه صورت گرفته است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول