اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در استان فارس از 29 ماه جاری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس از 29 ماه جاری با حضور 1050 ناشر از سراسر کشور برگزار و تا پنجم آذر ماه امسال ادامه می‌یابد.

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در استان فارس از 29 ماه جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی فخرایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب در شیراز صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمایل فراوان ناشران و حضور مخاطبان عام و خاص باعث شده است که نمایشگاه کتاب فارس از بزرگترین و برترین نمایشگاه‌های کشور بعد از تهران در این زمینه باشد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال 1050 ناشر کشور حضور دارند که 50 ناشر از فارس هستند و با استفاده از 700 غرفه به مراجعه کنندگان ارائه خدمات می‌کنند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: در نمایشگاه امسال سالن‌ها به صورت تخصصی تقسیم‌بندی شده‌اند که سالن حافظ ویژه کتاب‌های عمومی، ملاصدرا، کتاب‌های آموزشی، بهار، کتاب‌های دانشگاهی، نرگس، کتاب‌های کودکان و سرو کتاب‌های مذهبی است.
فخرایی در مورد بن‌های قابل ارائه در این نمایشگاه نیز افزود: امسال 750 میلیون تومان بن‌کارت به صورت کارت اعتباری با میزان شارژ 20 تا 40 هزار تومان در اختیار عموم افراد برای خرید کتاب قرار داده می‌شود.
وی اضافه کرد : برای خرید بن کتاب با همکاری بانک صادرات 15 گیشه در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که افراد با به همراه داشتن کارت شناسایی و کد ملی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: استفاده کنندگان از بن‌های کتاب در مجموع از 40 درصد تخفیف خرید کتاب‌های موجود در نمایشگاه برخوردار می‌شوند.
فخرایی در ادامه به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در طول برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: رادیو نمایشگاه، معرفی کتاب، نشست با نویسندگان، مصاحبه با شخصیت‌های فرهنگی، اجرای مسابقات فرهنگی، شعرخوانی، ایجاد فضاهای فرهنگی کتاب، رو نمایی از دو کتاب و یک نرم‌افزار، ایجاد سرای اهل قلم که به نقد و بررسی کتاب‌های موجود با حضور شاعران کشور احمد شاکر، ناصر فیض، محمد میرکیانی، عبدالسعید راد و زهرا حسینی از جمله این برنامه‌ها است.
وی با ابراز خرسندی از ایجاد غرفه تخصصی کتاب کودک در نمایشگاه امسال بیان کرد: اجرای نمایش‌های طنز، اجرای برنامه‌های عروسکی «جی جی وجی»، وجود غرفه مشاور کتاب کودک، حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از برنامه‌های امسال این نمایشگاه برای کودکان است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: به منظور سهولت دستیابی به اطلاعات دهمین نمایشگاه کتاب افراد از طریق مراجعه به سایت www.farsibf.com می‌توانند آگاهی‌های لازم را پیدا کنند.
فخرایی تصریح کرد: ارسال 100 هزار پیامک، بخش تیزر و زیرنویس تلویزیونی، تبلیغات سطح شهر و توزیع 80 هزار تراکت در مدارس و دانشگاه‌ها از جمله فعالیت‌های انجام شده برای تبلیغات دهمین نمایشگاه کتاب فارس است.
وی در پایان بیان داشت: با همکاری شهرداری پایانه‌های اتوبوسرانی شاهچراغ، قصرالدشت و نمازی برای ایاب و ذهاب شهروندان در نظر گرفته شده است تا مردم لحظات خوشی را در این نمایشگاه سپری کنند.
به گزارش فارس، آیین افتتاح این نمایشگاه 29 آبان ماه جاری و با حضور مسئولان استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود و تا پنجم آذر ماه جاری ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول