اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی اردبیل 60 هزار عضو دارند

خبرگزاری فارس: معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:‌‌ هم اکنون بیش از 60 هزار نفر در استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

کتابخانه‌های عمومی اردبیل 60 هزار عضو دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر نوع‌خواه پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان کتاب و جشن هفته کتاب در خلخال اظهار داشت: این تعداد عضویت نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد افزایش یافته است به طوری که اعضا می‌توانند با داشتن کارت عضویت از کتب تمام کتابخانه‌ها استفاده کنند.
وی با اعلام اینکه در هفته کتاب عضویت رایگان انجام می‌شود، گفت: با راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای که بزرگ‌ترین مرجع دستیابی به کتاب‌های مورد علاقه به زبان‌های فارسی و انگلیسی است دانشجویان، دانش‌آموزان و محققان می‌توانند به منابع ارزشمندی دسترسی پیدا کنند.
معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شبکه امکان دسترسی اعضا و عموم مردم جامعه به کتاب به نحو چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.
نوع‌خواه با اعلام این که از این پس مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین برگزار می‌شود تصریح کرد: با راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای علاقمندان می‌توانند از مزایای این شبکه در دستیابی به منابع ارزشمند استفاده کنند.
وی همچنین از فعال بودن 61 کتابخانه عمومی در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: در این کتابخانه‌ها بیش از 600 هزار جلد کتاب نگهداری شده و در صورت درخواست اعضای کتابخانه‌ها به آنها تحویل داده می‌شود.
نوع‌خواه در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی در کشور اضافه کرد: ما با اجرای طرح‌های مختلف همچون اهدای کتاب به کتابخانه‌ها و طرح «مطالعه یاوران» و « کتاب من» سعی می‌کنیم تا به گونه‌ای حرکت کنیم که امر مطالعه و خرید کتاب در سبد کالای مصرفی خانواده‌ها قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم معاون فرماندار خلخال نیز در سخنانی از فعال بودن هشت کتابخانه در شهرستان خلخال خبر داد.
حسن فرضی اضافه کرد: در این کتابخانه‌ها 76 هزار جلد کتاب موجود است و در این شهرستان سه کتابخانه روستایی نیز در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.
وی آشنایی با تکنیک و روش‌های مطالعه صحیح را از جمله وظایف والدین در تربیت فرزندان اعلام کرد و بیان داشت: به لحاظ آنکه الگوی رفتاری کودکان و نوجوانان والدین در منازل هستند از آنها می‌خواهیم تا در رفتار و کردار خود دقت بیشتری کنند.
در پایان این مراسم تجلیل با اهدای لوح و هدایایی از 30 نفر در عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول