اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد:

وجود 404 کتابخانه در مدارس صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از وجود 404 کتابخانه کلاسی در مدارس مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه این شهرستان خبر داد.

وجود 404 کتابخانه در مدارس صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسن پیراولیا بعد از ظهر امروز در جریان برنامه «دولتی با کتاب» به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در آموزشگاه فاطمیه (س) این شهر، اظهار داشت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصتی دوباره برای افزایش آموخته‌ها و آموزه‌های افراد به ویژه قشر جوان و دانش‌آموز است تا علاوه بر علوم درسی از اطلاعات عمومی خوبی برخوردار باشند.
وی کتاب‌ها را دروازه‌های روشن آدمی برای سوق دادن به جهان گسترده دانش و معرفت عنوان کرد و افزود: مطالعه کتاب خوب مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به کمال، سعادت و موفقیت انسان است.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه زندگی اصلی انسان‌ها با مطالعه و یادگیری آغاز می‌شود، تصریح کرد: دنیای بدون دانش و علم قابل تحول، رشد و بالندگی نیست و در نتیجه هدفی مهم در راستای تلاش برای ادامه زندگی و رسیدن به آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: کسانی که در جهان هستی زندگی می‌کنند به هیچ عنوان قادر به کتمان ارتباط انسان با دنیای با ارزش کتاب و آموزه‌های آن نخواهند بود.
پیراولیا با اشاره به ضرورت وجود کتاب در خانه‌ها و مطالعه دقیق آن توسط افراد، اذعان داشت: تمام افراد با خواندن کتاب مناسب باید در امر خودسازی تلاش کرده و کشورمان را به قله‌های علم، دانش و اقتدار نزدیک‌تر کنند.
وی کتاب را والاترین جایگاه گستره فردی و اجتماعی خواند که بر اندیشه‌ها و قلب‌های انسان‌ها می‌تراود و آنها را به طرف سعادت دنیا و آخرت هدایت می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه داشتن فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه برای تمام اقشار به ویژه قشر دانش‌آموز بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: داشتن این فرهنگ و انتقال آن به دیگران که حداقل روزانه زمان کمی را نیز علاوه بر مطالعه کتب درسی به کتاب‌های غیر درسی اختصاص دهند مهم و ارزشی است.
وی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های موجود در مدارس صومعه‌سرا اظهار داشت: صومعه‌سرا دارای 350 کتابخانه کلاسی در مدارس مقطع ابتدایی است.
به گفته پیراولیا، این تعداد کتابخانه کلاسی در بیش از 80 مدرسه ابتدایی برای مطالعه غیر درسی دانش‌آموزان طراحی شده است.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا وجود 54 کتابخانه مستقل در 37 مدرسه راهنمایی و 30 مدرسه مقطع متوسطه را از دیگر کتابخانه‌های کلاسی در مدارس این شهرستان برشمرد و افزود: در مجموع بالغ بر 64 هزار و 211 کتاب با موضوعات علمی، فرهنگی و هنری در آنها نگهداری می‌شود.
وی یادآور شد: صومعه‌سرا 16 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس روستایی و شهری دارد که در صورت نیاز و تامین مکانی معین برای دیگر مدارس نیز کتابخانه‌های کلاسی احداث می‌شود.
پیراولیا با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سطح مدارس صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه کتاب با همکاری مدیران و دانش‌آموزان در تمام مدارس صومعه‌سرا برپا شده است.
وی، اجرای روز نظافت و غبار روبی کتابخانه‌های مدارس و خروج کتب فرسوده از کتابخانه‌ها، افتتاح کتابخانه کلاسی در پنج کلاس از مدرسه شهید قلی‌پور را از جمله برنامه‌های به مناسبت هفته کتاب در صومعه‌سرا عنوان کرد.
این مسئول، بازدید دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی از کتابخانه مرکزی صومعه‌سرا و حضور مسئولان و مدیران اداره‌های آموزش و پرورش بخش‌های مرکزی و تولمات این شهرستان از چگونگی کمی و کیفی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان ذکر کرد.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول