اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست سازمان صنعت و تجارت استان اردبیل:

اردبیل 52 میلیون دلار صادرات داشته است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، تجارت و معدن استان اردبیل گفت: با تلاش و همت صادرکنندگان استان اردبیل در سال‌جاری 52 میلیون دلار از محل صادرات درآمد نصیب استان اردبیل شده است.

اردبیل 52 میلیون دلار صادرات داشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جلسه کمیته صادرات و فعال‌سازی صادرکنندگان در اردبیل اظهار داشت: ما در تقویت این میزان صادرات گمرکی برنامه‌های خوبی را در حمایت از صادرکنندگان انجام می‌دهیم که ارزشمندترین آن ایجاد بستر مناسب برای صادرات سهل و راحت و پرداخت یارانه و جوایز صادراتی به صادرکنندگان است.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش هستیم تا یارانه و جوایز صادراتی صادرکنندگان را که مربوط به سال گذشته است، اخذ کرده و برای آنها پرداخت کنیم.
عظمایی یکی از اصلی‌ترین سیاست این وزارتخانه را حمایت از صادرات غیرنفتی با تکیه بر تقویت تولید داخلی اعلام کرد و افزود: تراز تجاری نیز نشانگر این مسئله است که با وجود افزایش صادرات تولیدات استان اردبیل ما در واردات با یک روند تقلیل مواجه هستیم که امروزه اغلب واردات ما نیز محدود و منحصر به تهیه مواد اولیه آن هم در صنایع مختلف استان اردبیل است.
این مسئول آفت صادرات را بی‌توجه بودن به کیفیت تولید اعلام کرد و ادامه داد: اگر نتوانیم معیارها و استانداردهای کیفی‌سازی تولید کالا را مدنظر داشته و نسبت به برآورده کردن آن قصور کنیم، هرگز قادر نمی‌باشیم صادرات پرمنفعت را شاهد و ناظر باشیم.
به گزارش فارس، سرپرست سازمان صنعت و تجارت استان اردبیل همچنین از حل مشکل صادرات سیب‌زمینی خبر داد و خاطر نشان کرد: صادرات سیب‌زمینی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک کاهش 12 درصدی مواجه بوده است که ما تلاش کردیم برخی از مشکلات فراروی صادرات سیب‌زمینی را برطرف کرده تا زمینه صادرات این محصول روان‌تر فراهم شود.
عظمایی به ارقام صادراتی و رتبه‌بندی آنها نیز اشاره کرد و گفت: ما در صادرات هم اکنون با یک جهش خوب تنوع محصول مواجه هستیم اما همچنان صادرات ماشین‌آلات، مصنوعات پلاستیکی در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارد.
وی تجارت سهل و روان را در سایه حمایت‌های مختلف اعلام کرد و افزود: اگر سرانه صادراتی ما رقمی حدود 80 دلار است ما باید تلاش کنیم تا این رقم به بالاترین سرانه در حوزه تجارت برسد که در این زمینه توجه کردن به تولید کیفی جز اولویت‌ها و اصول اساسی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول