اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل گمرکات کردستان خبر داد:

صادرات 439 هزارتن کالا به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان کردستان از صادرات 439 هزار و 162 تن کالا از مرزهای استان به خارج از کشور خبر داد و گفت: این اقدام طی هفت ماه اخیر انجام شده است.

صادرات 439 هزارتن کالا به خارج از کشور
محمد شهبازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: از این میزان کالای صادر شده قریب 6 هزار تن از طریق بازارچه سیف سقز، 2 هزار و 374 تن از طریق گمرک سنندج، 349 هزار تن از طریق گمرک باشماق و 81 هزار و 500 تن نیز از طریق گمرک بانه انجام شده است.
وی به ارزش دلاری کالاهای صادر شده اشاره کرد و افزود: ارزش دلاری کالاهای صادراتی 334 میلیون و 748 هزار و 637 دلار بوده است.
وی عمده کالاهای صادراتی به خارج از کشور را  شامل مصالح ساختمانی از جمله سرامیک، سفال، سیمان و کولرهای آبی و لوازم خانگی بیان کرد و یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از کردستان به کشور عراق صادر می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان کردستان با بیان اینکه بحث افزایش و یا کاهش کاهلی صادراتی و وارداتی ربطی به این اداره کل ندارد، تصریح کرد: گمرک تنها مسئول ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی در کوتاهترین و سریعترین زمان ممکن است.
شهبازی بیان داشت: توجه به استاندارد کالا کیفیت و بهداشت کالا نیز از سیاست‌های کاری گمرکات استان است و باید گمرک بتواند در این زمینه نظارت و کنترل کافی را داشته باشد.
وی حذف کلیه هزینه‌های صادراتی برای تسهیل صادرات کالا به خارج از کشور را نیز گامی ارزشمند از سوی گمرکات استان بیان کرد و گفت: مدیریت مرزها به گمرکات سپرده شده و از این رو سعی می‌شود کالاهای صادراتی از کنار بازارچه بدون نوبت به خارج صادر شوند.
وی همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان برای افزایش صادرات را امری ضروری خواند و بیان داشت: گمرک بدلیل نداشتن امکانات و نیروی لازم نمی‌تواند در بحث افزایش صادرات به صورت مستقیم نقش داشته باشد اما با ارزیابی‌های از راه دور و نظارت لازم می‌تواند موثر قرار گیرد.
مدیرکل گمرکات استان کردستان اضافه کرد: با کنترل لازم در زمینه صادرات کالا تجارت نیز افزایش یافته و بازار نیز ماندگارتر خواهد بود.
شهبازی همچنین رسمی شدن باشماق مریوان را حرکت موثری برای بررسی بهتر کالاهای صادراتی و ارائه آمار دقیق در این زمینه بیان کرد و گفت: درصددیم تا گمرک بانه را نیز به عنوان مرز رسمی معرفی کنیم.
وی در پایان سخنان خود رسمی شدن گمرکات استان را گام ارزنده‌ای برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق ذکر کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول