اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت و تجارت کردستان خبر داد:

رشد 15 درصدی صادرات کردستان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مهرماه امسال 102 هزار و 171 تن کالا به ارزش بالغ بر 89 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که از نظر ارزشی و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

رشد 15 درصدی صادرات کردستان
محمد پورنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طی هفت ماهه سال جاری 477 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 292 میلیون دلار ترانزیت خارجی در استان کردستان انجام شده که از نظر ارزشی و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 102 درصد رشد را نشان می‌دهد.
به گفته وی ارزش وزنی ترانزیت استان در هفت ماهه امسال 476 هزار و 992 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 764 هزار و 689 تن بوده، 38 درصد کاهش داشته است.
پورنگ تعداد قاچاق کالا در مهرماه سال جاری را 188 مورد با ارزش دلاری 557 هزار و 644 دلار عنوان کرد که در مقایسه با مهر ماه سال گذشته که 308 مورد قاچاق با ارزش دلاری 815 هزار و  752 دلار بوده، از کاهش 32 درصدی برخوردار شده است.
وی افزود: ارزش دلاری قاچاق کالا در استان در هفت ماهه سال جاری 5 میلیون و  731 هزار و 997 دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 8 میلیون و 226 هزار و 830 دلار بوده از کاهش 30 درصدی برخوردار شده است.
پورنگ خاطرنشان کرد: پیگیری سند راهبرد ملی توسعه صادرات، اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های پشتیبان صادرات، برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق و اعزام هیئت بازاریابی تجاری به کشور ترکیه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان در عرصه تجارت خارجی در شش ماهه دوم سال جاری است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول