اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

جایزه‌های صادراتی تنبیه صادراتی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان گفت: جایزه‌های صادراتی به تنبیه صادراتی تبدیل شده است.

جایزه‌های صادراتی تنبیه صادراتی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان صادرات غیرنفتی را ترویج فرهنگ صادراتی کشور دانست و اظهار داشت: روز ملی صادرات فرصتی برای تبادل افکار و شناخت تنگناها و ارائه راهکار برای هدف صادرات است.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان سهم ایران در بازارهای جهانی را افزایش می‌دهند، تصریح کرد: امروز می‌توان با تمام مسئولان دولتی مشکلات را مطرح کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه صادرکنندگان باید تعهدگرا نیز باشند، افزود: آمار نشان می‌دهد که در بخش صادرات تلاش شده و بدون کمک بخش دولتی این امر امکانپذیر نبوده است.
وی با تصریح بر اینکه صادرات باید افزایش یابد، اذعان داشت: باید اعداد و ارقام را در بحث صادرات به درستی داشته باشیم و برخی از صادر کنندگان کار صادرات را با روند قانونی انجام نمی‌دهند.

* جایزه‌های صادراتی تبدیل به تنبیه صادراتی شده است
تیزهوش تابان در بحث جایزه‌های صادراتی بیان کرد: جایزه‌های صادراتی تبدیل به تنبیه صادراتی شده و پس از سه سال صادر کننده موفق به دریافت جایزه خود نشده است.
وی با بیان اینکه در روسیه پس از پروسه سه ماه جایزه صادراتی می‌گیرند، افزود: کاهش مدت زمان جوایز صادراتی انگیزه صادرکنندگان را افزایش می‌دهد.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اینکه اگر برنامه صادراتی نداشته باشیم ولی صادرات‌محور باشیم با مشکل مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما پرونده‌های مالیاتی بسیاری داریم.
وی درباره شرایط دریافت کارت بازرگانی یادآور شد: داشتن دیپلم و آموزش از ضروریات دریافت کارت بازرگانی است.
تیزهوش تابان، گیلان را استانی کشاورزی نامید و گفت: بیشتر محصولات ما ارگانیک است و در دنیا ارزش دارد ولی نتوانسته‌ایم محصولات کشاورزی این استان را به دنیا معرفی کنیم.

 * تشکل‌ها بازوان توانمند بخش خصوصی هستند
وی تشکل‌ها را بازوان بخش خصوصی خواند و اظهار داشت: در گیلان تشکل‌هایی هستند که باید آنها را به باور برسانیم و برنامه ایجاد کنیم تا به عنوان بازوان نیرومند در بخش صادرات کمک کنند.
این مسئول، محصولات کشاورزی را یکی از بحث‌های تشکل‌ها دانست و افزود: این تشکل‌ها می‌توانند در امر بسته‌بندی و معرفی محصولات به بازار و بازاریابی که نوع کیفیت آن مهم است با آموزش نسبت به امر صادرات اقدام کنند.
وی افزود: اگر هرگاه بتوانیم در بخش دولتی بسترسازی کرده و راهکار درست پیدا کنیم، بخش خصوصی نیز آمادگی دارد که در کنار دولتی‌ها اهداف خود را انجام دهد و شفاف‌سازی در این بخش حائز اهمیت است.
تیزهوش تابان از نقش مثبت رسانه‌ها در امر توسعه صادرات قدردانی کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول