اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد 15 درصدی صادرات لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات لوازم خانگی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

رشد 15 درصدی صادرات لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد کاظم منزوی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: این کالاها به وزن 12هزار و 185 تن به کشورهای عراق، امارات و افغانستان صادر شد.
وی ارزش این میزان صادرات را 65 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: چهار محال و بختیاری قطب صادرات لوازم خانگی درکشور است.
منزوی با اشاره به انواع لوازم خانگی صادراتی از این استان، گفت: انواع یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، بخاری و شومینه، کولر آبی و آبگرمکن از جمله اقلام صادراتی این استان است.
سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه گروه صنعتی– تولیدی برفاب این استان را صدرنشین جدول صادرات لوازم خانگی کشور عنوان کرد و گفت: این کارخانه امسال نیز با صادرات 65 میلیون دلاری کالا به‎عنوان صادر کننده نمونه استان در صدر جدول صادرات لوازم خانگی کشور است.
منزوی افزود: صادرات انواع لوازم خانگی برفاب امسال نسبت به مدت مشابه قبل 15 درصد رشد داشته است.
منزوی انواع یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، بخاری و شومینه ،کولر آبی و آبگرمکن  را از اقلام صادراتی گروه صنعتی – تولیدی برفاب چهارمحال وبختیاری دانست و گفت: بازار هدف کالاهای تولیدی و صادراتی برفاب کشور عراق و افغانستان است.
وی با اشاره به صادرات 12 هزار و 185 تنی کالاهای صادراتی برفاب خاطرنشان کرد: این شرکت ظرفیت تولید سالانه 850 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی را دارد.
منزوی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید به صادرات نگاه تولید ثروت در چرخه اقتصادی داشته باشند، گفت: شناخت فرهنگ مصرفی مردم کشورهای هدف مهم‌ترین ابزار تجارت روز دنیا است و باید این ضعف در ایران با برنامه‌های کارآمد در عرصه تولید هوشمندانه برمبنای نیازهای مشتریان پوشانده شود.
منزوی با تأکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری، سرزمین گنج‌های پنهان است، افزود: این استان می‌تواند علاوه بر بهره‌برداری از منابع طبیعی خود به عنوان یک استان امن و دارای موقعیت جغرافیایی مناسب از لحاظ دسترسی به مرزهای خروجی کشور، بستر تولید، انبارداری، ترانزیت و بسته‌بندی بسیاری از کالاهای کشور قرار بگیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول