اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار اردبیل:

40 هزار دانشجو به فضای علمی و آموزشی اردبیل رونق دادند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت:‌ حضور بیش از 40 هزار دانشجو در شهرستان اردبیل به فضای علمی و فرهنگی اردبیل قدرت و قوت دوچندان بخشیده است.

40 هزار دانشجو به فضای علمی و آموزشی اردبیل رونق دادند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان اردبیل که با حضور رؤسای برخی از دانشگاه‌های مستقر در شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: حضور این تعداد دانشجو در شهر ولایی و مذهبی اردبیل سبب شده است تا فضای علمی، فرهنگی و تربیتی تقویت شده و این شهرستان جایگاه و اصالت گذشته خود را باز احیاشده ببیند.
وی با بیان این‌که وجود تعداد زیاد دانشجویان نشان‌دهنده توانمندی و تقویت علمی و پژوهشی هر منطقه است، تصریح کرد: وجود دانشجویان در هر شهرستان نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی علمی و فرهنگی هر منطقه است و ما از این بابت که اردبیل میزبان 40 هزار دانشجوی بومی و غیربومی است، به خود افتخار کرده و می‌بالیم.
اکبری در ادامه سخنان خود به اقدامات خوب و شایسته سال‌های اخیر با درایت دولت خدمتگزار در حوزه آموزش عالی و تحقیقات بنیادین در کشور اشاره کرد و افزود: با حمایت دولت خدمتگزار امروز دانشگاه‌های ما به کانون تحول و توسعه روزافزون علم و پژوهش و تحقیق واقعی تبدیل شده است و از این ظرفیت باید به شایستگی استفاده کرد.
این مسئول با اعلام این‌که ما برای ساختن ایرانی آباد، عزیز و رو به جلو نیاز به ذخیره نیروی متعهد، مؤمن، معتقد و صاحب علم و فناوری داریم، خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که نتواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، جامعه رو به افولی است که هیچ امیدی به توسعه آن نمی‌رود.
وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مبدأ تحول جامعه باید به جدیدترین و شایسته‌ترین ساختار فنون و ابزارهای کارآمد رشد و توسعه علوم پایه، انسانی و سایر علوم مجهز شود تا در یک فرآیند رو به رشد جامعه‌ای آگاه و با بصیرت را داشته باشیم.
به گزارش فارس، فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود از دو برابر شدن ظرفیت‌ها و ساختار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: جمعیت دانشجویی ما به همین میزان در سال‌های اخیر دو برابر شده و با افزایش چهار برابری اعتبارات توسعه چشمگیری را در افزایش تجهیزات، امکانات و فضای فیزیکی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شاهد و ناظر هستیم.
وی در ادامه سخنان خود به افزوده شدن رشته‌های مختلف مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و حتی رشته‌های تخصصی دکترا اشاره کرد و ادامه داد: ما در تمام این حوزه‌ها با یک جهش واقعی در چند سال اخیر رو‌به‌رو بودیم که در کنار آن دولت و وزارت علوم سعی کردند رشته‌های متعدد را با بومی‌گزینی نیرو به شکل اعلا و با همراهی هیئت علمی مجرب، توانمند و کارآمد نشان داده و اعلام کنند.
اکبری از اردبیل به عنوان یک شهر دانشگاهی بزرگ و موفق یاد کرد و افزود: فضای ایجاد شده در این شهر می‌تواند الگویی برای استان‌های مختلف و همجوار باشد چرا که این توفیقات علمی و راهیابی فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی به مقاطع تحصیلی بالاتر حکایت از توانمندی مراکز عالی و تلاش‌های هیئت علمی دارد.
فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود از مسئولان دانشگاهی اردبیل خواست با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب بستر شایسته فراگیری آموزه‌های دینی، فرهنگی و تقویت اعتقادات و باورهای حقیقی را در بین جوانان و قشر دانشگاهی فراهم آورد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول