اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پذیرش مقاله دانشجوی قزوینی در کنفرانس بین‌المللی

خبرگزاری فارس: مقاله دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین در هشتمین کنفرانس بین‌المللی محیط زیست، فرهنگ و اقتصاد کشور کانادا پذیرش و به چاپ رسید.

پذیرش مقاله دانشجوی قزوینی در کنفرانس بین‌المللی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی  دانشگاه آزاد قزوین، مقاله محسن رهبری دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قزوین با عنوان «بررسی عوامل تأثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی ( مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین)» در هشتمین کنفرانس بین‌المللی محیط زیست، فرهنگ، اقتصاد و جامعه پایدار دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا، مورد پذیرش قرار گرفت و از وی برای ارائه حضوری در این همایش که در ژانویه 2012 برگزار می‌شود، دعوت شده است.
در چکیده این مقاله آمده است؛ امروزه اکثر مصرف کنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که رفتار خرید آنها به طور مستقیم بر مسائل محیط زیست تأثیر دارد بنابراین مسائل محیطی به یکی از مهمترین معیارهای خرید آنها تبدیل شده است.
این مقاله ادامه می‌دهد؛ در این شرایط شرکت‌ها باید بتوانند مشتریان سبز را تشخیص دهند، عوامل تأثیرگذار بر رفتار آنها و همچنین ویژگی‌های آنها را شناسایی و پیش بینی کنند و آنها را هدف خود قرار دهند، اما متأسفانه این مسئله در کشورهای آسیایی به ویژه ایران، غریب و بدون توجه مانده است، مهمترین سؤال تحقیق این است که چه عواملی بر نیت خرید سبز دانشجویان ایرانی تأثیرگذار است و همچنین میزان تأثیر این عوامل چه قدر است؟
در ادامه این نوشتار تحقیقی آمده است؛ به این منظور 18 متغیر مستقل در چهار بعد عوامل جمعیت شناختی، دانش زیست محیطی، عوامل ارزشی و نگرشی انتخاب شده و تأثیر آنها بر نیت خرید سبز جامعه آماری سنجیده شده است، روش تحقیق پیمایشی بوده و حجم نمونه 418 نفر، که با توجه به وجود دانشکده‌ها با حجم‌های متفاوت، از روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم استفاده شده است، ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه با ساختار مستقیم بوده که از طریق مطالعات متعدد و انجام تست‌های روایی و پایایی مختلف تهیه شده است، داده‌ها نیز با استفاده از نرم افزار SPSS و روش‌های تحلیل رگرسیون گام به گام و آنالیز واریانس یک طرفه آزمون تی تحلیل شده‌اند.
در مقاله محسن رهبری نتایج این مطالعه چنین آمده است که از بین این چهار بُعد، فقط بُعد ارزش بر نیت خرید سبز تأثیر دارد، در سطح متغیرها نیز متغیرهای تعهدات مذهبی، جمع‌گرایی و اهمیت رفتارهای مطلوب زیست محیطی بر نیت خرید سبز دانشجویان تأثیر مستقیم داشته و متغیر سختی یا زحمت رفتارهای زیست محیطی تأثیر معکوس داشته است، متغیر تعهدات مذهبی و تأثیر آن بر نیت خرید سبز برای نخستین بار در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است.
در مقاله دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین، اعضای هیئت علمی دانشگاه همچون جواد عباسی به عنوان استاد راهنما و غلامرضا عنایتی به عنوان استاد مشاور با وی همکاری داشتند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول