اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت اعلام کرد:

دانشجو جاده صاف‌کن جریان‌های سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در اعتراض به تبلیغات زودهنگام یک نماینده این شهر در دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشجو جاده صاف‌کن جریان‌های سیاسی نیست.

دانشجو جاده صاف‌کن جریان‌های سیاسی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در بخشی از بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت که یک نسخه از آن در اختیار دفتر این خبرگزاری در رشت قرار گرفته، آمده است: امام خامنه‌ای برای مجلس جایگاه والایی قائل هستند و میِ‌فرمایند «مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین بعدی است که نظام اسلامی ایران از آن به طرف هدف‌های خود عبور کند.
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت در واکنش به اقدام حسن تامینی برای تبلیغات زودهنگام در دانشگاه آزاد رشت در ادامه بیانیه خود آورده است: با توجه به شأن و جایگاه مقدس مجلس باید دقت کرد افرادی که در صدد حضور در مجلس و در اختیار گرفتن حق وکالت از امت مسلمان هستند، از سلامت رفتار، تعهدات لازم و شعور سیاسی بالایی برخوردار باشند.
این بیانیه می‌افزاید: رقابت و تبلیغات انتخاباتی که از مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل انتخابات مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود باید به نحوی قانونی و اخلاقی و در زمانی مشخص و نزدیک به موسم انتخابات صورت گیرد و دانشگاه مکان مقدسی است که پایگاه تولید علم و پرورش دانشجویان بیدار و روشن ضمیر و محل ایجاد گفتمان‌های علمی، سیاسی و اجتماعی آزاد به دور از حضور مستقیم جریان‌های سیاسی و فرصت‌طلب است.
در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است: دانشجو حق دارد در فعالیت‌های سیاسی جامعه شرکت کند اما سیاستمداران و وابستگان حزبی جریان‌های سیاسی حق ندارند تاخت و تازهای سیاسی و منفعت طلبی‌های حزبی خود را به صحنه دانشگاه کشیده و از دانشجو به عنوان جاده صاف‌کن جریان‌های سیاسی خود استفاده کند.
در ادامه این بیانیه عنوان شده است: هفته گذشته حسن تأمینی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور بی‌جا و بی‌موقع در دانشگاه آزاد رشت تبلیغات زود هنگام انتخاباتی خود را آغاز کرده است و البته این رفتار ناشیانه وی در این مکان سئوالاتی را برای ما دانشجویان به همراه داشته است.
این بیانیه تصریح کرده است: با وجود این تحرکات سیاسی برای جلب آرای مردم، فضای سیاسی دانشگاه و حتی استان آلوده می‌شود و افراد کارآمد وارد میدان انتخابات نمی‌شوند و موقعیت‌ها، عرصه تاخت و تاز سودجویان قرار می‌گیرد و اغماض و چشم‌پوشی ما و بیان نکردن این حقایق در واقع حمایت از چنین رفتارهایی است.
دانشجویان بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعلام اعتراض از اینگونه اعمال و رفتارهای قانون‌شکنانه، خواستار برخورد و جلوگیری از حضور اینگونه افراد در این برهه حساس در دانشگاه‌ها شدند.
دانشجویان از ارگان‌های ذی‌صلاح به ویژه شورای نگهبان تقاضا کردند با ریشه‌یابی این عملکردهای نادرست و ناعادلانه فرصت برابر و عادلانه برای تمام مردم و نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را فراهم آورند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول