اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون دانشگاه پیام‌ نور مازندران مطرح کرد:

احیای فرهنگ دینی و ارزش‌ها در ورزش‌های دانشجویی

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام ‌نور مازندران، احیای فرهنگ دینی و ارزش‌ها در ورزش‌های دانشجویی را از اولویت‌هایی برگزاری این المپیادها عنوان کرد.

احیای فرهنگ دینی و ارزش‌ها در ورزش‌های دانشجویی
حسن مبینی در حاشیه المپیاد فرهنگی ورزشی پیام نور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، برگزاری المپیاد ورزشی در سطح دانشجویی را بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: ورزش یکی از نیازهای جوانان است که نقش ورزش در سلامتی روح و روان جوانان بسیار اثرگذار است.
وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی نیاز به یک سری اقدامات دارد که باید اهداف برگزارکنندگان، ایجاد فضای اسلامی همراه با نشاط فرهنگی از دغدغه اصلی مسئولان باشد که اجرای این امور تا حدی در المپیادها سوق داده شد و باید برگزاری مسابقات دانشجویی همراه با برخی امور فرهنگی باشد که هدف اصلی در مسابقات دانشجویی احیای فرهنگ اسلامی و ترویج فرهنگ پهلوانی باشد.
معاون اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی پیام نور کشور با اشاره به سخنان امام راحل(ره) در مورد ترویج فرهنگ پهلوانی تاکید کرد: در همایش‌های فرهنگی، ورزشی دانشجویی فرهنگ پهلوانی بیشتر ترویج شود، زیرا که اسلام به این جنبه از ورزش که همان ورزش پهلوانی است توصیه بیشتری داشت.
وی در مورد ورزش اول مازندران خاطرنشان کرد: در مازندران کشتی طی سالیان دراز حرف اول را در کشور و جهان می‌زد و باید تلاش کنیم که از طریق دانشگاه و برگزاری المپیاد‌های دانشجویی این ورزش ریشه‌دار مازندران استوار بماند.
معاون دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به امکانات مناسب پیام نور مازندران برای میزبانی این مسابقات با انتقاد از نگرش‌های تک سو به برخی رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: المپیادهای فرهنگی ورزشی با هدف ترویج فرهنگ غنی در ورزش و احیای همه ورزش‌ها در بین نسل جوان برگزار می‌شود و به جنبه سلامت در ورزش بیشتر توجه می‌کند.
مبینی برگزاری المپیادهای فرهنگی ورزشی را نوعی ایران‌شناسی و استان شناسی برای دانشجویان اعلام و متذکر شد: هر سال المپیاد‌های ورزشی در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود که در این همایش نوعی انتقال فرهنگ نیز صورت می‌گیرد.
وی در مورد ورزشکارهای شاخص در دانشگاه پیام نور مازندران اذعان داشت: در رشته‌های کشتی، فوتبال، تنیس و والیبال، ورزشکار شاخص از استان مازندران داریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول