اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

علت تأخیر در احداث گمرک میناباد کشور مقابل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: علت اصلی راه‌اندازی گمرک مرزی میناباد در نمین تمایل نداشتن کشور مقابل برای راه‌اندازی این گمرک مرزی است.

علت تأخیر در احداث گمرک میناباد کشور مقابل است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات احداث گمرک روستای میناباد در نمین اظهار داشت: به دلیل کوهستانی بودن منطقه و همچنین صعب‌العبور بودن این مسیر کشور مقابل تمایلی به راه‌اندازی گمرک میناباد ندارد و ما تنها منتظر اعلام علاقمندی و رضایت کشور مقابل برای راه‌اندازی این گمرک هستیم تا بتوانیم مقدمات شکل‌گیری و فعال کردن آن را فراهم آوریم.
وی تصریح کرد: نه تنها گمرک میناباد بلکه ما هم اکنون در راه‌اندازی گمرک آزادلو در گرمی و تازه‌کند پارس‌آباد نیز با همین مشکل رو‌به‌رو هستیم به طوری که تمایل نداشتن کشور مقابل برای راه‌اندازی گمرکات مرزی جدید بر مشکلات و تنگناهای ما افزوده است.
عباس‌زاده خاطر نشان کرد: هر چند دولت و مسئولان گمرک کشور مجوزهای لازم را برای راه‌اندازی این گمرکات مرزی صادر کردند اما تا زمانی که کشور مقابل تمایلی به بازگشایی مرز مشترک نداشته باشد، امکان فعال شدن آن وجود ندارد.
مدیرکل گمرکات استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به خرید تجهیزات مدرن برای گمرک مرزی بیله‌سوار اضافه کرد: قرار است ماه‌های آینده با توافق مسئولان استان با گمرک دستگاه اکس‌ری به عنوان دستگاه پیشرفته کنترل خروج و ورود کالا و مسافر خریداری شده و در اختیار گمرک مرزی بیله‌سوار قرار گیرد.
در این جلسه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل نیز از فعال بودن مجتمع‌های خدمات بین‌راهی در مسیر مواصلاتی نمین به اردبیل و آستارا خبر داد و گفت:‌ ما آمادگی داریم بسترهای لازم را برای پایانه‌های مرزی فراهم کنیم.
علی رحمتی افزود: در شرایط کنونی امکان دسترسی دو طرفه و تمایل کشور متقابل برای ایجاد این گمرک وجود ندارد ولی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا در صورت امکان گمرکات مرزی با توافق طرفین فعال‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.
فرماندار نمین نیز در این جلسه با تاکید بر اجرایی شدن مصوبه دولت در احداث گمرک میناباد تصریح کرد: بیش از 20 سال است راه‌اندازی این گمرک خواسته مردم این منطقه است که امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های لازم زمینه برای فعال شدن آن فراهم شود.
سیدتقی دریتیم خاطر نشان کرد: این گمرک در صورت فعال بودن می‌تواند عوائد اقتصادی بسیاری را برای شهرستان و استان به همراه داشته باشد به طوری که قرار گرفتن این گمرک در جاده ترانزیتی استان‌های گیلان و اردبیل و همجواری با فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی می‌تواند زمینه خوبی را برای توسعه آن فراهم کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول