اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس گمرک بیله‌سوار خبر داد:

ترانزیت 13 تریلیون ریال از گمرک بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: رئیس گمرک شهرستان بیله‌سوار گفت: در هفت ماهه امسال کالاهایی به ارزش 13 تریلیون ریال از گمرک بیله‌سوار ترانزیت شده است.

ترانزیت 13 تریلیون ریال از گمرک بیله‌سوار
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی محمدی عصر امروز در جلسه صادرات غیر‌نفتی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: گمرکات هر استان و منطقه در توسعه اقتصادی، کسب درآمدهای ارزی و ایجاد فرصت‌های اشتغال نقش مهم و اساسی دارد.
وی از گمرک بیله‌سوار به عنوان دروازه تجارت خارجی استان اردبیل یاد کرد و افزود: روزانه بیش از صدها دستگاه خودروی سبک و سنگین از طریق گمرک بیله‌سوار در تردد هستند که سعی کردیم با ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب رضایت آنها را در تردد سهل و روان فراهم کنیم.
محمدی با یادآوری این‌که در سال‌جاری 466 هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار ترانزیت شده‌اند، تصریح کرد: این کالاها از طریق گمرک بیله‌سوار به سایر گمرکات و مناطق کشور ترانزیت شده است.
این مسئول عمده محموله‌های ترانزیتی را مصالح ساختمانی، الیاف، پنبه، سیب‌زمینی و مصنوعات پلاستیکی اعلام کرد و ادامه داد: مقصد تجار ما کشور آذربایجان، گرجستان، آسیای میانه و مناطق مرزی روسیه است.
وی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری بیش از 51 هزار تن کالا به ارزش 31 میلیون دلار از گمرک بیله‌سوار صادر شده است.
محمدی اضافه کرد: در همین مدت با وجود رشد 35 درصدی صادرات کالا از لحاظ ارزش با یک رشد 40 درصدی نیز در وزن کالاهای صادر شده مواجه بودیم.
به گزارش فارس، رئیس گمرک بیله‌سوار میزان صادرات چمدانی را نیز دو هزار و 300 تن اعلام کرد و بیان داشت: ارزش این میزان صادرات چمدانی بالغ بر سه میلیون دلار بوده است.
وی از تشکیل 120 پرونده قاچاق به ارزش 132 میلیون تومان خبر داد و گفت: با انجام تشریفات گمرکی 3 هزار مسافر نیز در سال‌جاری از طریق گمرک بیله‌سوار تردد کرده‌اند.
محمدی با بیان این‌که مدیریت گمرک استان اردبیل برای تجهیز این گمرک فعال مرزی و اختصاص اعتبار و تجهیزات مناسب تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است، افزود: قرار است با تخصیص اعتبار ملی و استانی به سویه دستگاهX RAY کانتینری برای گمرک بیله‌سوار خریداری شود.
وی هدف اصلی از خرید و راه‌اندازی این دستگاه را سهولت کنترل و نظارت کالاهای ترانزیتی و مسافری اعلام کرد و بیان داشت: خرید این دستگاه در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد که امیدواریم به سرعت شاهد خرید، واگذاری و نصب این دستگاه در گمرک بیله‌سوار باشیم.
رئیس گمرک بیله‌سوار همچنین قیمت خرید این دستگاه را به عنوان دستگاه مدرن بازرسی و کنترل کالا و مسافر در گمرکات پنج میلیارد تومان اعلام کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول