اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت ماهه گذشته صورت گرفت؛

صادرات 24 میلیارد دلاری از گمرک کشور

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک کشور گفت: در هفت ماهه گذشته 24 میلیارد دلار از گمرک کشور صادرات صورت گرفته است.

صادرات 24 میلیارد دلاری از گمرک کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس معمار نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیران اقتصادی و کارکنان مرکز سرمایه گذاری استان زنجان اظهار داشت: گمرک کشور نسبت به سال‌های قبل به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است.
وی از هدف‌گذاری 45 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی برای سال جاری خبر داد و افزود: در هفت ماهه سال‌جاری 24 میلیارد دلار از این میزان محقق شده است.
رئیس کل گمرک کشور با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط گمرک کشور یادآور شد: در حال حاضر گمرک دارای دو وظیفه اساسی است.
وی با بیان اینکه تسهیل در تجارت و اجرای قانون دو وظیفه اصلی گمرک هستند، ادامه داد: همچنین یکی از اصول اساسی موفقیت در امور مدیریت مناسب در این امر است.
معمارنژاد تصریح کرد: منظور در تسهیل در امور گمرکی سرعت بخشیدن به انجام امور و منظور از اجرای قوانین داشتن دقت لازم در زمان انجام امور است.
وی با اشاره به بسته‌های سیاسی تعریف شده در گمرک ادامه داد: یکی از این بسته‌های سیاسی حمایت از تولید است که معتقد است کشور باید صادر کننده باشد.
رئیس کل گمرک کشور با اشاره به برخی از شرایط صادرات، اضافه کرد: صادرات به نحو احسن زمانی اتفاق می‌افتد که کالاهای داخلی توان مقابله با کالاهای خارجی را داشته باشند.
وی ایجاد انبارهای اختصاصی را نیز از دیگر برنامه‌های گمرک عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی در گمرک استان صورت گرفته است.
معمارنژاد بحث ترخیص نسیه را نیز از دیگر اقدامات گمرک عنوان کرد و افزود: در این نوع ترخیص ضمانت نامه بانکی وجود داشته و در آن 50 درصد مبلغ مورد نظر توسط گمرک دریافت شده و 50 درصد بقیه نیز به صورت نسیه بعدا دریافت می‌شود.
وی اذعان داشت: بسته سیاسی دیگر طراحی شده توسط گمرک بحث مبارزه و پیشگیری از تخلفات و بحث قاچاق است.
رئیس کل گمرک کشور با بیان اینکه اغلب افراد تولید کننده انسان‌های سالم و شریفی هستند، یادآور شد: با وجود این موضوع برخی از افراد سود جو وجود دارد که قصد تخلف و نادیده گرفتن قوانین را دارند.
وی با بیان اینکه در گذشته  با هر دو گروه افراد متخلّف و قانونمند به صورت یکسان رفتار می‌شد، اضافه کرد: در حال حاضر تمهیداتی به منظور نحوه برخورد متفاوت با این دو گروه انجام شده است.
معمارنژاد از دیگر ویژگی‌های گمرک استفاده از فناوری‌های نوین در مجموعه گمرک را عنوان کرد و افزود: در صورت تجهیز گمرک هم استفاده بهتری از وقت شده و هم حفاظت از اموال گمرکی بهتر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به جاگذاری دستگاه‌های پرتونگاری در بندر شهید رجایی یادآور شد: با این عمل محتویات داخل کانتینر‌ها و محموله‌های باربری کنترل می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول