اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کل گمرک ایران:

زمان تشریفات در گمرک ایران 25 درصد کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک ایران گفت: 25 درصد از مدت زمان تشریفات صدور و ورود کالا کاهش پیدا می‌کند.

زمان تشریفات در گمرک ایران 25 درصد کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس معمارنژاد در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار داشت: به منظور کاهش زمان صادرات و واردات محصولات از طریق گمرک مقرر شده است، مدت زمان تشریفات کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه تجارت فرامرزی سه شاخص مهم دارد، خاطرنشان کرد: زمان انجام تشریفات به منظور واردات و صادرات، تعداد اسناد و هزینه این شاخص‌ها محسوب می‌شوند.
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه در سال 2012 هزینه‌های تجارت برون مرزی افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: افزایش هزینه‌ها موجب کاهش رتبه ایران در حوزه تجارت فرامرزی شده است.
وی با اشاره به اینکه به فراخور کالایی که صادر می‌شود چند سازمان درگیر امور می‌شوند، ادامه داد: از 27 روز زمان صادرات در ایران فقط دو روز کالا در گمرک است.
معمارنژاد تصریح کرد: 16 روز آماده سازی اسناد، پنج روز تخلیه بار و چهار روز نیز حمل و نقل داخلی کالا صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه واردات کالا نیز 32 روز طول می‌کشد، ادامه داد: از این 32 روز نیز سهم گمرک در مدت زمان ترخیص کالا فقط دو روز است.
رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه در سال جاری مصوب شده است که نهایتا دو سازمان در امور مرزی اقدام کنند، افزود: موسسه استاندارد و گمرک به منظور تسهیل و سرعت در انجام امور در مرزها مستقر می‌شوند.
وی اظهار داشت: سایر سازمان‌های که در ارائه مجوز به واردکننده‌ها و صادر کننده‌ها نقش دارند تا پایان سال جاری مقرر شد، اختیارات خود را به اداره کل استاندارد ایران و اداره کل گمرک تفویض کنند.
معمارنژاد به اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که در این اصل به آن پرداخته شده است تسهیل یا بهبود فضای کسب و کار محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای بهبود فضای کسب و کار مراکز خدمات سرمایه گذاری راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این امر موجب گسترش همکاری مراکز مختلف در امور اقتصادی می‌شود.
رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه تاسیس مراکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف در مرحله نخست قرار دارد، ادامه داد: این مراکز در مرحله به صورت فیزیکی عمل می‌کنند.
وی اضافه کرد: با ایجاد فضای الکترونیکی فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، تا بر مبنای پورتال هر استان طرح مناسب به منظور سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کنند.
معمار نژاد با بیان اینکه از سال 88 پنجره واحد تجاری فیزیکی در کار گروه تحول اقتصادی گمرک ایران ایجاد شده است، اضافه کرد: این پنجره در 30 گمرک کشور تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پنجره واحد تجارت مجازی نیز در گمرک ایران ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول