اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد:

وجود 150 انبار تخصصی در گمرکات کشور

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک کشور گفت: در حال حاضر 150 انبار تخصصی در گمرکات کشور وجود دارد.

وجود 150 انبار تخصصی در گمرکات کشور
عباس معمار نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر پنج درصد از کل گمرکات کشور در استان زنجان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت انبار تخصصی در استان زنجان وجود دارد، یادآور شد: مسئولان گمرک کشور در تلاش هستند تا این تعداد را افزایش دهند.
رئیس کل گمرک کشور با بیان اینکه در کل کشور 150 انبار تخصصی وجود دارد، اضافه کرد: مسئولان گمرک با توجه به درخواست‌هایی که در زمینه ایجاد انبارهای تخصصی وجود دارد، در تلاش هستند تا تعداد انبارهای تخصصی کشور افزایش دهند.
وی اذعان داشت: در هفت ماهه گذشته واردات از گمرک کشور به ارزش 34.5 میلیارد دلار صورت گرفته است.
معمار نژاد تصریح کرد: میزان واردات کشور در هفت ماهه نخست 4.5 درصد کاهش داشته است.
وی همچنین تصریح کرد: در هفت ماهه گذشته 24 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از گمرکات کشور صورت گرفته است.
رئیس کل گمرک کشور اظهار داشت: این میزان برابر با افزایش 35 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی همچنین با بیان اینکه هدف‌گذاری صورت گرفته برای صادرات کشور در سال‌جاری 45 میلیارد دلار است، اضافه کرد: مسئولان گمرک در تلاش هستند تا به این هدف‌گذاری دست پیدا کنند.
معمار نژاد در ادامه با اشاره به برخی از عواملی که موجب تخلفات گمرکی می‌شود، افزود: غیر منطقی بودن تعرفه‌های گمرکی یکی از عواملی است که موجب تخلفات گمرکی می‌شود.
وی همچنین افزایش زمان انجام تشریفات گمرکی را نیز از دیگر عوامل انجام تخلفات گمرکی عنوان کرد و ادامه داد: فرار صاحبان کالا از مجوزهای استاندارد نیز از دیگر عواملی است، که موجب افزایش تخلفات گمرکی می‌شود.
رئیس کل گمرک کشور اذعان داشت: برای کاهش انجام تخلفات گمرکی باید عوامل ایجاد کننده تخلفات را کاهش داده و اقدامات لازم را در خصوص کاهش تعرفه های گمرکی انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شدن قوانین و مقررات گمرکی یادآور شد: مسئولان گمرک کشور در راستای تحقق این هدف بوده و تاکنون نیز اقدامات بسیاری در این خصوص صورت گرفته است.
معمار نژاد با اشاره به اینکه خرج کردن در گمرک هزینه نیست، یادآور شد: در صورتی که یک ریال در امور گمرکی هزینه شود 10 ریال به سود کشور است.
وی همچنین با اشاره به ایجاد مناطق ویژه یادآور شد: ایجاد مناطق ویژه بدون حضور گمرک معنی نداشته و باید در صورت ایجاد این مناطق گمرک نیز در آنها ایجاد شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول