اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران خبر داد:

کاهش 7 درصدی مصرف آب در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مصرف آب شرب در مازندران هفت درصد کاهش را شاهد بودیم.

کاهش 7 درصدی مصرف آب در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدتقی حسین‌زاده عصر امروز در  نشست مدیریت مصرف در شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در ساری اظهار داشت: با هدفمند شدن یارانه‌ها به طور متوسط دو درصد در مصارف صنعتی و 9 درصد در مصارف خانگی کاهش مصرف آب را شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند، گفت: میانگین مصرف آب برای هر نفر در شبانه روز حدود 220 لیتر است و این در حالی است که میزان مصرف روزانه آب برای هر نفر در شبانه روز به طور میانگین 150 لیتر تعیین شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و افزایش روحیه مشارکت پذیری بین دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان مهمترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشت، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تحولی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب به وجود آید باید از مدارس شروع کنیم.
حسین‌زاده با بیان اینکه رشد جمعیت و توسعه اقتصادی، اجتماعی موجب افزایش تقاضای آب شهری شده است، تصریح کرد: موثرترین اقدامات درست مصرف کردن آب مدارس و منازل استفاده از شیرآلات و تجهیزاتی می باشد که بدین منظور طراحی شده‌اند.
وی مدیریت مصرف و اثربخشی آن در کنترل میزان مصرف آب شرب با هدفمند شدن یارانه‌ها را مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و خاطر نشان کرد: آب یک امانت الهی است و مصرف نادرست آن آینده موجودات و انسان‌ها را با خطر مواجه می‌کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران به  جشنواره آب اشاره و تصریح کرد: در راستای تحقق تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  از سال‌های گذشته جشنواره آب  در کشور و مازندران برگزار شده است.
حسین‌زاده با بیان اینکه هرچه دانش ما بیشتر باشد از نعمات ارزشمند خداوند استفاده بهتری خواهیم کرد، گفت: تدوین مطالب آموزشی با موضوع آب در کتاب‌های درسی مدارس، تولید نرم‌افزار مکمل آموزشی مقطع دبستان، برگزاری جشنواره نخستین واژه آب و راه اندازی گروه‌های دانش‌آموزی از فعالیت‌های مشترک آموزشی - فرهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با وزارت آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول