اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

کسب مقام دومی قیروکارزین در اجرای آبیاری نوین

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح استان فارس دارای مقام دوم هستیم و سال گذشته 1921 هکتار از اراضی شهرستان مجهز به این نوع سیستم آبیاری شده‌اند.

کسب مقام دومی قیروکارزین در اجرای آبیاری نوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، ناصر انصاری عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: با اتمام پروژه کانال‌های پایاب سد سلمان فارسی 24 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش سد قرار می‌گیرند که حداقل اشتغال‌زایی 8 هزار نفر در بخش کشاورزی را به همراه دار‌د.
وی با اشاره به معضل بخش کشاورزی این شهرستان در زمینه صنایع تبدیلی بسته‌بندی با وجود دارا بودن رتبه نخست قیروکارزین در تولید لیمو شیرین و لیمو ترش کشور بیان داشت: در این بخش دو کارگاه کوچک با شش نفر اشتغال دائم و 25 نفر اشتغال موقت راه‌اندازی شده است که جوابگوی حجم تولید قیروکارزین نیست.
انصاری ادامه داد: یک کارخانه سورتینگ مرکبات توسط بخش خصوصی با اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون ریال  90 درصد مراحل دریافت تسهیلات را پشت سر گذاشته که کل مبلغ تسهیلات اعطایی 4 میلیارد و 700 میلیون ریال است و با شروع  به کار آن 50  نفر اشتغال‌زایی داریم.
این مقام مسئول اجرای روش‌های مدرن آبیاری را موجب بالا رفتن راندمان تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح دانست و ابراز داشت: قیروکارزین با اجرای آبیاری نوین در یک‌هزار و 921 هکتار از اراضی، رتبه دوم را در بین شهرستان‌های استان فارس کسب کرد.  
انصاری با اشاره به اختصاص 21 میلیارد ریال یارانه برای اجرای آبیاری نوین در سال جاری ادامه داد: این مبلغ به یک‌هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت تعلق می‌گیرد که ثبت نام آن انجام و در حال اجرا است و تاکنون 380 هکتار از اراضی در این مرحله به این نوع آبیاری مجهز شده‌اند.
وی در پایان با اشاره به عرضه محصولات زراعی و باغی قیروکارزین به نام دیگر شهرستان‌ها به دلیل نبود صنایع بسته‌بندی و تبدیلی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران این شهرستان در زمینه ایجاد صنایع مربوط به کشاورزی و باغداری برگزار شد و در همین راستا از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول