اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با سخنرانی آیت‌الله نوری‌همدانی و حجت‌الاسلام قرائتی؛

کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در قم برگزار می‌شود.

کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی در نشست خبری با حضور خبرنگاران که پیش از ظهر امروز در مجمع جهانی شیعه‌شناسی برگزار شد با اشاره به جهان شمولی دین اسلام اظهار کرد: اسلام مکتبی است که دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است که دیگر ادیان الهی از آن بی‌بهره‌اند.
وی افزود: مسئله خاتمیت نبوت تنها مخصوص اسلام است و در عین حال این دین الهی ویژگی دیگری به نام ولایت دارد که نه تنها دیگر مکاتب الهی از آن بهره‌ای ندارند بلکه نبود آن نقصی برایشان محسوب می‌شود و خداوند به واسطه آن، اسلام را به عنوان دین نهایی قرار داده است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه در ادیان دیگر اصول و فروع دین مشابه یکدیگر هستند، تصریح کرد: امامت و ولایت اصلی است که در هیچ یک از ادیان توحیدی و غیر‌توحیدی جهان سابقه نداشته و در روز عید غدیر به طور رسمی توسط پیامبر اسلام(ص) به مردم ابلاغ شد.
وی با اشاره به دستور خداوند به رسول گرامی اسلام(ص) در زمینه ابلاغ جانشینی حضرت علی(ع) بعد از خود افزود: این مسئله اهمیت زیادی داشته است زیرا خداوند به حضرت محمد(ص) می‌فرماید که چنانچه این کار را انجام ندهد رسالت خود را هم انجام نداده است.
انصاری بویراحمدی ابراز کرد: با این ابلاغ رسمی، دین اسلام کامل و نعمت بر بندگان تمام شد و خداوند رضایت داد که این آیین تا روز قیامت برای همه انسان‌ها برقرار باشد و در واقع باید گفت مسئله غدیر، کمال اسلام را بیمه کرد و اصل ولایت به عنوان رهبری بشریت در ادامه زمان تضمین شد.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی به انحرافاتی که پس از رحلت پیامبر(ص) در دین اسلام به وجود آمده اشاره کرد و گفت: غفلت بر بخش‌های وسیعی از جامعه اسلامی حکمفرما شد و عظمت اسلام رو به افول نهاد اما با بازگشت امیرالمومنین(ع) به حکومت، اسلام رونقی دوباره یافت اما پس از ایشان نیز مصیبت‌های زیادی بر اهل بیت(ع) تحمیل شد.
وی اظهار کرد: مظلومیت و غربت اسلام قرن‌ها ادامه یافت تا سرانجام در عصر حاضر، پرچم مکتب اسلام ناب محمدی توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برافراشته شد و انقلاب ایران موجب پیدایش امید و نشاط مجدد در دل مسلمانان گشت که اکنون جریانات منطقه‌ای و بیداری اسلامی نیز یکی از آثار و پیامدهای مثبت و تاثیرگذار آن است.
انصاری بویراحمدی وقایع مهم جهان اسلام را با واقعه غدیر مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: آثار و برکات وجودی غدیر موجب بیداری مسلمانان شده و عدالت‌طلبی و آزادیخواهی آنان را به میدان آورد و ضروری است که در این شرایط همه اندیشمندان مسلمان با تمام توان در عرضه فرهنگ غدیر به جهان تلاش کنند.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی در ادامه به احساس تکلیف این مرکز در راستای معرفی فرهنگ غدیر اشاره کرد و افزود: کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعة المصطفی، صدا و سیما، نیروی انتظامی و سایر نهادی مرتبط در روز 26 آبان ماه سال جاری در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.
وی اهداف برگزاری این کنگره را بازخوانی و عمق بخشیدن به عظمت و زوایای مختلف فرهنگ غدیر دانست و خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران مجمع جهانی شیعه‌شناسی سعی دارند تا با استفاده از فرصت این کنگره و با استفاده از نخبگان، محققات و پژوهشگران به صورت عمیق و دقیق به بررسی تاثیر غدیر بر بیداری اسلامی بپردازند.
انصاری بویراحمدی گفت: مقالات زیادی از سوی اندیشمندان مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که برخی از آنها در کتاب ویژه‌ای چاپ شده و تعداد بسیار زیادی از آنها نیز به صورت چکیده مقاله عرضه می‌شود.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی سخنرانان این همایش را آیت‌الله نوری‌همدانی، آیت‌الله علوی‌بروجردی و حجت الاسلام قرائتی اعلام کرد و افزود: بعد از ظهر روز کنگره نیز، کمیسیون تخصصی با حضور نخبگان و برجستگان کشورهای مختلف اسلامی و صاحب‌نظران موضوع غدیر و بیداری اسلامی تشکیل می‌شود.
وی افزود: تجربه برگزاری کنگره‌های پیشین توسط مجمع جهانی شیعه‌شناسی نشان داده است که توزیع بسته‌های فرهنگی تاثیر زیادی بر روی شرکت‌کنندگان خواهد داشت به همین دلیل در کنگره پیش رو نیز بسته ویژه‌ای آماده شده و در میان مدعوین توزیع می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول