اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

هنر باید در خدمت عزت و بیداری اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هنر باید در خدمت عزت و بیداری اسلامی باشد.

هنر باید در خدمت عزت و بیداری اسلامی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی و هنری امام حسین (ع) اظهار کرد: هنری که در مسیر عزت و بیداری اسلامی باشد ماندگار خواهد بود.
وی افزود: هنری ارزشمند است که راه مقابله با  ظالمان را به نمایش می‌گذارد.
امام جمعه تبریز گفت: حرارتی که عشق و علاقه به امام حسین (ع) در دل دوستداران و شیعیان با ایمان ایجاد کرده هرگز به سردی نمی‌گراید و به نسیان و فراموشی سپرده نمی‌شود، مبنای این ارتباط مستحکم بر برپایی و اعتلای حق و مبارزه با باطل در قیام کربلا استوار است.
مجتهد شبستری ادامه داد: ایثار و درس عزت نفس در راه خدا و جانفشانی خالصانه اباعبدالله(ع) به خاطر برپایی حق، محبت حضرت را در قلوب محبان همیشگی کرده است.
وی با تاکید بر اینکه باید هنر فاخر تصاویر تسلیم ناپذیری امام حسین (ع) را در مقابل ظلم از زوایای مختلف به نمایش بگذارد، گفت: آثار تولید شده باید در شان آن امام و از منابع مستند استخراج و تهیه شده باشد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مداحان و شعرا به خصوص در تعزیه‌خوانی باید تلاش کنند اهداف قیام عظیم امام حسین(ع) منعکس شود و به عبارتی هنر اسباب تبلور عزت ائمه اطهار (ع) باشد.
بر اساس این گزارش، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) 72 اثر در زمینه خوشنویسی، شعر، فیلمنامه، مداحی، ‌تواشیح، ‌ابتهال، انتخاب کتاب نمونه، داستان کوتاه و خلاصه‌نویسی کتاب معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این آیین همچنین از" فیروز زیرک کار"، "مقصود پوررادی"، "سیدمسعود نقیب"، "حسین حسنی‌افشرد" و "عزیزپور" به عنوان پیشکسوتان، شعرا و خادمان دربار اباعبدالله الحسین (ع) تجلیل شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول