اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار قزوین:

اتمام پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام در اولویت دستگاه‌ها باشد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: در تخصیص اعتبارات بخش فرهنگی اتمام پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی سفر هیئت دولت به استان باید در اولویت باشد.

اتمام پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام در اولویت دستگاه‌ها باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید نادری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سفر سوم ریاست جمهوری به استان قزوین، در قانون بودجه عددی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی دیده شده که این اعتبارات در سال 89 به همه استان‌های کشور داده شد.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی به استان ابلاغ شده است و تخصیص فعلی قرار است 30 درصد باشد که با توجه به نقدینگی در کشور این تخصیص در مقاطع بعدی می‌تواند افزایش یابد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین اضافه کرد: توزیع اعتبارات به صورت دستگاهی خواهد بود و بحث پروژه‌ای شدن این موضوع زمان نیاز دارد و همه پروژه‌ها نظارت و اجرایش در قالب کارگروه فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: ان‌شاءالله بر اساس نظارت به این پروژه‌های فرهنگی و اعتبارات جاری و هزینه‌ای که 20 درصد اعتبارات عمرانی است کار را پیش ببریم؛ در خصوص اعتبارات بخش فرهنگی باید تلاش شود پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی سفر هیئت دولت به استان به اتمام برسد.
نادری با اشاره به افزایش درآمد استان در سال 91 افزود: با نشست‌هایی که با همکاران حوزه برنامه‌ریزی و سازمان اقتصاد و دارایی داشتیم، بر اساس جمع‌بندی کارگروه درآمد استان مقرر شد 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش درآمد داشته باشیم و دستگاه‌های اجرایی این آمادگی را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد استان در هفت ماهه سال جاری می‌توانیم 10 درصد رشد را برای سال آینده داشته باشیم.
در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: یکسری از طرح‌های ما مربوط به سال گذشته است که زحمات بسیاری برای این طر‌ح‌ها کشیده شده است و هماهنگی‌های انجام و به نتایجی رسیدیم و این طرح‌ها در نهاد ریاست جمهوری بررسی شد و 60 طرح را پذیرفتند و برای ما ارسال کردند.
سیروس صابری عنوان کرد: علاوه بر این در سال جدید هشت طرح را از وزارت کشور به ما ابلاغ کردند که شبکه تبلیغی مدارس، پیک مهر، احیای مکتب‌خانه‌های قرآنی، پیام مهر و شمیم مهر، تبیین وضعیت ظاهری عفاف و حجاب اولویت ماست که ان‌شاءالله با نظارت درست طرح‌ها در راستای اهداف مورد نظر اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: خروجی کارگروه اجتماعی و فرهنگی باید در قالب دستگاه‌ها باشد و مشخص می‌شود که طرح‌ها به کدام دستگاه مربوط می‌شود و اعتبار برای آن پروژه دیده شود.
در ادامه مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: در بحث اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی، 20 درصد به حوزه‌های علمیه، 2.5 درصد به مرکز خدمات حوزه علمیه، یک درصد دفتر تبلیغات حوزه علمیه، 10 درصد در حوزه مساجد و حسینیه‌ها، پنج درصد در حوزه مصلاها، 10 درصد در کانون‌های فرهنگی بسیج (راهیان نور)، 15 درصد امور ورزش و در حوزه وزارت ارشاد و کانون‌های فرهنگی 18 درصد و تبلیغات اسلامی 14 درصد اختصاص می‌یابد.
صفر لک یادآور شد: این اعتبارات در حوزه کتابخانه‌ها دو درصد، یک درصد مرکز رسیدگی به امور مساجد، جامعة‌المصطفی یک درصد و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی نیم درصد است که در مجموع 18 میلیارد تومان اعتبارات جاری و نزدیک به 4 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول