اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

نظام استاد شاگردی در فنی و حرفه‌ای احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: نظام استاد شاگردی در فنی و حرفه‌ای استان احیا می‌شود.

نظام استاد شاگردی در فنی و حرفه‌ای احیا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا ابراهیمی صبح امروز در دیدار با رؤسای اتحادیه و صنوف شهرستان بیرجند اظهار داشت: در راستای سیاست‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نظام استاد شاگردی با هدف ایجاد رابطه نزدیک بین کارگاه‌های صنوف و مراکز آموزشی احیا می‌شود.
وی هدف از برگزاری این نشست را احیای نظام استاد شاگردی با رویکردی جدید، کسب مهارت‌های شغلی مورد نیاز در محیط کارگاهی زنده، اشتغال پایدار با انعطاف پذیری لازم با حضور بنگاه‌های اقتصادی دانست.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در این نظام کارگاه‌های صنوف با رعایت شرایط و ضوابطی که به تایید نماینده آموزش فنی و حرفه‌ای و رئیس اتحادیه یا  صنف مربوطه می‌رسد، به عنوان کارگاه آموزشی تعیین و هنرآموز ضمن حضور در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش و ارتقای مهارت، با نحوه اداره کسب و کار و لزوم تسلط کافی به کارهای عملی و اجرایی آشنا می‌شود.
ابراهیمی تعامل و همگرایی بین هنرجو و کارفرما به منظور شناخت بیشتر برای ادامه همکاری بعد از دوره هنرجویی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.
وی گفت: این طرح با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی استان و اتحادیه‌ها و اصناف برگزار می‌شود و ضمن نظارت بر نحوه حضور و فعالیت هنرآموزان، استاد و هنرآموز در مقابل حوادث احتمالی، بیمه حوادث می‌شوند.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به نحوه ثبت‌نام و معرفی هنرآموزان به کارگاه‌های صنوف اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله نخست پس از شناسایی کارگاه‌ها، معرفی و پذیرش هنرآموز و انجام قرارداد آموزش استاد شاگردی قابل انجام است.
ابراهیمی از آغاز طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تاریخ 28 آبان‌ماه به مدت یک هفته خبر داد و ضمن دعوت برای بازدید، خواستار اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مربوطه برای بازدید و آشنا شدن با کارگاه‌های آموزشی مراکز شد.
وی یادآور شد: آموزش استاد شاگردی فقط شامل رشته‌های صنعتی و فنی است و حرفه‌های خدماتی را شامل نمی‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول