اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد:

افتتاح دومین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در طارم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از افتتاح دومین مرکز آموزش علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای استان زنجان در شهرستان طارم خبر داد.

افتتاح دومین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در طارم
قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به دلیل حضور موفق در چهل و یکمین مسابقات جهانی مهارت لندن (2011) و کسب رتبه ششم در میان 48 کشور شرکت ‌کننده‌، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از کوروش پرند سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور لوح سپاس دریافت کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح دومین مرکز آموزش علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای استان زنجان در شهرستان طارم خبر داد و افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش 70 دانشجو را دارد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه دو رشته در این دانشگاه تدریس می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر با تدابیر اندیشیده شده، پذیرش دانشجو در رشته‌های جوشکاری و تعمیر و نگهداری خودرو صورت گرفته است.
وی گفت‌: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی و پیوند آموزش‌های مهارتی با بازار کار مجوز تاسیس 3 مرکز آموزش علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای در استان زنجان اخذ شده است.
صیادی با اشاره به اینکه در هفته مهارت و با حضور استاندار زنجان نخستین مرکز آموزش علمی ـ کاربردی شهید مفتح زنجان افتتاح شد، یادآور شد: این مرکز در رشته‌های برق الکترونیک‌، ماشین‌ابزار‌، نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی و تعمیرات مکانیکی خدمات خود را ارائه می‌کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با عنایات و پیگیری مسئولان گام‌های ارزشمندی در راستای ارتقای سطوح مهارتی و پیوند دانشگاه با نیاز بازار کار برداشته شود.
وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین اولویت در بحث اشتغال بحث حرفه‌آموزی است، بیان داشت: در سال جاری برنامه‌های مختلفی برای اشتغالزایی برمبنای حرفه‌آموزی در استان انجام شده تا پایان سال تعهدات اشتغال این اداره کل تحقق می‌یابد.
صیادی برگزاری دوره‌های مهارت را از برنامه‌های این اداره در سال جاری برشمرد و افزود: در این راستا و با توجه به تعهد استان در زمینه اشتغالزایی دوره‌های مهارت برای علاقه‌مندان برگزار شده تا با ارائه تسهیلات لازم زمینه اشتغال برای افراد مختلف فراهم شود.
وی ایجاد اعتماد متقابل و با توانمندی بهتر و به روز کردن مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ورود این افراد به بازار کار را از برنامه‌های اداره‌ کل اعلام کرد و تصریح کرد: همه تلاش فنی و حرفه‌ای ایجاد زمینه اشتغال برای افراد مختلف است تا پس از یادگیری مهارت‌های لازم به بازار کار وارد شوند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان جذب دانشجویان در مقاطع بالاتر مراکز علمی ـ کاربردی و فنی و حرفه‌ای را از دغدغه‌های این اداره دانست و بیان کرد: کمک به ایجاد اشتغال دانشجویان و کارآفرینان از برنامه‌های دولت است که در این راستا در استان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صوت می‌گیرد.
وی کمک به حل دغدغه دولت در زمینه اشتغال را مهم ارزیابی کرد و افزود: زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جامعه فراهم شده و علاقمندان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی و دریافت مهارت‌های لازم به ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی با تاکید بر توجه کار گروه اشتغال استان بر حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال در کشور خاطرنشان کرد: توجه به نهضت مهارت‌آموزی برنامه‌های مهمی را در استان اجرا می‌کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر تعهد سازمان‌های مختلف در ایجاد اشتغال در استان از سوی استاندار زنجان 30 درصد نیز به مجموعه تعهدات اضافه شده است، بیان داشت: برنامه‌ریزی در راستای ایجاد اشتغال در استان صورت گرفته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول