اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تحصیل 43 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون 43 درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و 57 درصد در رشته ای نظری مشغول به تحصیل هستند

تحصیل 43 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
فیروز رضایی امروز در گفت‌و ‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه در حال حاضر به طور میانگین در استان تراکم دانش‌آموز در مقطع ابتدایی 22 نفر، در مقطع راهنمایی 23 و در دوره متوسطه 24 نفر است، اظهار کرد: این تعداد تراکم دانش‌آموز در کلاس‌های درس در سطح کشور بالاتر از ارقام استان است.
وی ضمن اشاره به یک نوبته کردن مدارس با لحاظ خط قرمزی تحت عنوان تراکم دانش‌آموزی صورت می‌گیرد، گفت: اجرایی این طرح منوط به این است که تعداد دانش‌آموزان از حد تعادل بالاتر یا پایین‌تر نباشد.

تحصیل 43 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
رضایی در مورد تحصیل دانش‌آموزان دوره متوسطه در رشته‌های فنی حرفه‌ای افزود: هم اکنون 43 درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و 57 درصد در رشته ای نظری مشغول به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: این نسبت در سال‌های گذشته 32 به 68 بود که با تغییر صورت گرفته رتبه استان از رده 20 کشوری به رتبه 5 نزول پیدا کرده است.
رضایی، خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای شد و گفت: باید والدین به این موضع آگاه شوند که کسب مهارت عملی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مقطع دبیرستان فضای کسب، کار و اشتغال را برای دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر راحت‌تر فراهم می‌آورد. 
وی در خصوص ساماندهی زمان و فضاهای آموزشی نیروی انسانی و یک نوبته کردن مدارس خاطرنشان کرد: بیش از 850 مدرسه که سال قبل دو نوبته بودند به شیفت صبح انتقال یافته‌اند و در سال تحصیلی جاری فقط 330 مدرسه به صورت دو نوبته مانده که در صورت تامین تعداد 2 هزار کلاس درس تمام مدارس یک نوبته خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش به موضوع انسداد بی‌سوادی اشاره کرد و یادآور شد: 28هزار نفر در سطح استان بی‌سواد زیر 50 سال هستند که نسبت به سواددار کردن آنان برنامه‌ریزی شده است، همچنین 386 نفر در شهرهای استان غایبان لازم‌التعلیم وجود دارد که جستجوی خانه به خانه آنان برای سواددار کردن ادامه دارد.
رضایی در امر هوشمندسازی مدارس گفت: قریب به 2 هزار و 500 کلاس جدید نسبت به گذشته تجهیز و پشتیبانی شده و هوشمند سازی مدارس جزو کارهای اساسی آموزش و پرورش است.
وی فعالیت 50 هزار نفر در مدارس قرآنی و نماز و احکام و ایجاد 26 مدرسه تخصصی ورزشی و پرداختن به ورزش در زمینه های مختلف ورزش از جمله طرح سباح و اردوی راهیان نور و پیوند مدرسه و مسجد را از اهم برنامه‌های پرورشی و تربیت بدنی برشمرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول