اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

خانواده زندانیان کردستانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: با انعقاد تفاهمنامه همکاری میان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل زندان‌ها، خانواده زندانیان سراسر استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند.

خانواده زندانیان کردستانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند
سیدجمیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: هدف از انعقاد این تفاهمنامه تقویت روحیه خودباوری در بین خانواده زندانیان و توانمندسازی آنان برای اشتغال مفید و مولد است.
وی تقویت بنیه اقتصادی خانواده‌های زندانیان به منظور حضور فعال و موثر در فعالیت‌های اجتماعی را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهمنامه عنوان کرد.
به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان، بر اساس این تفاهمنامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به کارآموزانی که از سوی اداره‌کل زندان‌های استان در سه بخش مراقبت بعد از خروج، انجمن حمایت از زندان‌های تابعه و زندان‌های تابعه معرفی می‌شوند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.
وی از بیمه کردن کارآموزان معرفی شده در برابر حوادث در طول دوره آموزش بر اساس ضوابط و مقررات جاری سازمان خبرداد و افزود: برگزاری آزمون و صدور گواهینامه مهارت برای قبول شدگان و تامین ابزار آموزشی و مربی از وظایف فنی و حرفه‌ای بر اساس این تفاهمنامه است.
مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرات بسیار مثبت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان و خانواده‌های آنان اظهارداشت: ارائه این آموزش‌ها در کنار تقویت روحیه موجب ایجاد اشتغال برای زندانیان بعد از خروج از زندان می‌شود.
اسدالله گرجی‌زاده با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به خانواده زندانیان نیز از برنامه‌های ارزشمندی است، گفت: امیدواریم با اجرای مفاد این تفاهمنامه با همکاری و تلاش سازمان فنی و حرفه‌ای زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و حضور خانواده زندانیان را در بازار کار فراهم سازیم.
به گفته وی، طبق تفاهمنامه منعقد شده، اطلاع رسانی و همگانی در بین خانواده‌های زندانیان، شناسایی افراد داوطلب واجد شرایط بر اساس استعداد و علایق فردی با توجه به تقاضای کار آموز، معرفی متقاضیان به عنوان کارآموز به آموزش فنی و حرفه‌ای و بازدید با هماهنگی آموزش فنی و حرفه‌ای از کارگاه‌های آموزشی جزو وظایف اداره‌کل زندان‌های استان است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول