اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاد دانشگاه اردبیل:

فشار هسته‌ای غرب ناشی از ناکامی‌های اخیر آنهاست

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: فشار هسته‌ای غرب به کشورمان ناشی از سرخوردگی‌های اخیر آنهاست که در منطقه خاورمیانه و حتی در درون کشورهای خود به آن دچار شده‌اند.

فشار هسته‌ای غرب ناشی از ناکامی‌های اخیر آنهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیدعلی رعنایی پیش از ظهر امروز در نشست "انرژی هسته‌ای، اقتدار ملی" در جمع دانشجویان اردبیل اظهار داشت: تمام ملت‌ها حق بهره‌برداری صلح‌آمیز و انرژی پاک هسته‌ای را دارند ولی معلوم نیست به چه دلیلی در عصر توسعه اطلاعات و رشد سریع تکنولوژی‌ها هیچ سازگاری با  حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از سوی نظام سلطه انجام نمی‌شود.
وی گفت: اکثر کشورهای صنعتی امروز دارای فناوری‌های هسته‌ای و بالاتر از آن کلاهک‌های اتمی هستند به طوری که نظام سلطه در رفتاری دوگانه در عرصه بین‌المللی و جهانی در نهایت خوی وحشی‌گری و ظالمانه خود نمی‌خواهد ایران به صاحب انرژی هسته‌ای آن هم به شکل سالم، صلح‌آمیز و پاک باشد.
این استاد دانشگاه‌های اردبیل حرکت اخیر رئیس آژانس هسته‌ای را برگرفته از جوسازی‌های امریکایی و رژیم صهیونیستی توصیف و خاطرنشان کرد: آنها با بهانه‌های واهی روز به روز به ایران ما فشار می‌آورند و اهرمی بهتر از انرژی هسته‌ای برای تشدید فشارها و بهانه‌جویی‌ها پیدا نکردند.
رعنایی با یادآوری اینکه موضوعاتی نظیر نقض حقوق بشر، حقوق زنان، ترور و برخی مبانی دیگر تنها بهانه است تا جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار داده و از اهداف آرمانی خود دور کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه‌های اردبیل حرکت اخیر استکبار جهانی به متهم کردن ایران به تروریسم ساخته و پرداخته ذهن جهل‌آلود موساد، سیا و سرویس‌های اطلاعاتی نظام استکباری است در حالی که جمهوری اسلامی ایران بیش از 33 سال است که با تروریسم دولتی و جریان‌های تروریست مبارزه می‌کند و خود قربانی اصلی ترور است.
رعنایی تصریح کرد: اگر امروز شاهد هستیم که دستاوردهای نظام اسلامی ما به الگوی ممتاز در جهان تبدیل شده است بازتاب این الگو شدن را در بیداری امت‌های اسلامی در خاورمیانه، کشورهای اروپایی و حتی امریکایی می‌بینیم که جنبش وال استریت در حقیقت خیز عظیمی است که علیه نظام ظالمانه سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی غربی انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه ادامه داد: غرب با هدف مقابله با این اندیشه و تفکر ناب اسلامی با محوریت اسلام و معنویت، قصد دارد با دستاویز قرار دادن موضوع انرژی هسته‌ای آن هم به شکل وارونه و گزارش‌های غلط انقلاب اسلامی را دچار چالش کند در حالی که خود روز به روز گرفتار اندیشه‌های ناسالم خودش است.
رعنایی افزود: اگر به گزارش اخیر آژانس نگاه کنیم نه تنها اندیشه غلط و واهی لابی صهیونیسم را در آن به خوبی مشاهده می‌کنیم بلکه تمام بندبند گزارش‌ها حکایت از سیطره نظام جاسوسی غرب دارد که در تلاش است قدرت مهارنشدنی ایران را به زعم خود مهار کند.
وی اظهار داشت: در دیدار اخیر اوباما و سارکوزی در حالی که میکروفن روشن بود آنها به صراحت اعلام کردند که نتانیاهو بلای جان آنها شده و چاره‌ای جز حمایت ذلیلانه از رژیم جعلی صهیونیستی ندارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ناقض اصلی حقوق بشر را رژیم صهیونیستی اعلام کرد و افزود: این رژیم جعلی با داشتن هزاران کلاهک هسته‌ای و اقدامات تجاوزکارانه تمام دنیا را به ویژه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و اگر انرژی هسته‌ای توان و جرات دارد در مقابل این رژیم جعلی بایستد.
رعنایی در پایان سخنان خود گفت: تحولات اخیر در دنیا به ویژه کشورهای اروپایی و امریکایی نشان می‌دهد که عمر نظام لیبرال دموکراسی نیز همچون تفکر مارکسیسم رو به پایان است و باید فاتحه آنها را خواند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول