اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

آمانو با اعتبار آژانس بازی می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اعتبار و آبروی این نهاد مهم بازی می‌کند.

آمانو با اعتبار آژانس بازی می‌کند
اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مجامع بین‌المللی برای احقاق حقوق کلیه کشورها احداث شده و قرار نیست این نهادها تنها حامی چند کشور خاص بوده و منافع آنها را پیگیری کنند.
وی افزود: به طور قطع کشورهای مختلف در صورت مشاهده چنین رفتاری دیگر به نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل، شورای امنیت و بالاخره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد نخواهند کرد.
این نماینده مجلس با تشریح وظایف و اختیارات آژانس گفت: بر اساس اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که با مشارکت تمام کشورهای عضو تدوین شده، آژانس انرژی اتمی باید پاسدار حقوق کشورهای دارای دانش هسته‌ای باشد.
کوثری با اشاره به گزارش‌های دو پهلو و مغرضانه روسای آژانس درباره پرونده دانش صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان گفت: همواره این گزارش‌ها با اهداف خاص و در راستای برنامه‌های ضد ایرانی غرب به ویژه دستورالعمل‌های سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی تهیه شده است.

* گزارش‌های آمانو برای کشورهای مستقل فاقد اعتبار است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه گزارش اخیر آژانس چه تاثیری در پرونده هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان خواهد داشت؟ گفت: به طور قطع این گزارش که مانند گذشته دو پهلو نوشته شده، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.
کوثری تاکید کرد: از سوی دیگر کشورهای مستقل مانند جنبش عدم تعهد این نوع گزارش‌ها که در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی تهیه شده است، را فاقد اعتبار می‌داند.
وی در پایان خطاب به مدیران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه رئیس این نهاد مهم بین‌المللی گفت: نباید کاری کرد که اعتبار آژانس، آن هم برای تامین منافع چند کشور خاص به خطر افتاده و دیگر کشورها به این مجموعه که دارای وظایف مهمی است، اعتماد نکنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول