اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اطلاعات و اخبار حزب موتلفه استان مرکزی:

گزارش آمانو حیثیت آژانس را زیر سوال برد

خبرگزاری فارس: مسئول اطلاعات و اخبار حزب موتلفه استان مرکزی گفت: گزارش جدید آمانو که تحت فشار سنگین آمریکا و هم‌پیمانانش درباره برنامه هسته‌ای ایران در 10 صفحه اصلی و 15 صفحه ضمیمه منتشر شده حیثیت آژانس را برای چندمین بار زیر سوال برد.

گزارش آمانو حیثیت آژانس را زیر سوال برد
عباس خسروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: گزارش آمانو با تکرار توهمات رسانه‌های غربی و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، ادعاهای تازه‌ای را درباره سمت و سوی نظامی برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.
وی تصریح کرد: به اذعان بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان منصف جهانی این گزارش فاقد هر گونه مستنداتی در مورد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است، دلیل آن هم روشن است،  دلیل این است که محتوای آن بر اساس فعالیت اطلاعاتی و جاسوسی 10 کشور تهیه شده است.
مسئول اطلاعات و اخبار حزب موتلفه استان مرکزی با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات و تمام این موارد توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است، خاطرنشان کرد: صحنه گردان اصلی اقدامات بر ضد فعالیت‌های هسته‌ای ایران از‌‌ همان ابتدا رژیم صهیونیستی بود و آمریکا نیز به عنوان عامل تبلیغات در این زمینه فعالیت می‌کرد.
خسروانی گفت: این گزارش آنقدر غیر حقوقی و غیر فنی بوده که جنبش عدم تعهد، روسیه و چین نسبت به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره برنامه هسته‌ای ‌ایران انتقادات جدی دارند و این گزارش را موجب خدشه‌دار شدن فضای همکاری دانسته‌اند.
وی ادامه داد: آژانس تنها نهاد بین‌المللی است که در مورد فناوری هسته‌ای کشورهای مختلف اظهار نظر می‌کند و وظیفه دارد این کار را به صورت بی‌طرفانه انجام دهد، اما به نظر می‌رسد آژانس از تعهد حرفه‌ای خود مبنی بر بی‌طرفی و کار کردن به صورت تخصصی دور شده است.
مسئول اطلاعات و اخبار حزب موتلفه استان مرکزی تاکید کرد: اقدام غیر قانونی آمانو در تحویل اسناد و مدارک محرمانه کشورمان یک هفته قبل از انتشار به پنج کشور دارنده سلاح هسته‌ایٰ قطعا جایگاه آژانس را زیر سوال می‌برد و به بدبینی نسبت به عملکرد این سازمان دامن خواهد زد.
خسروانی گفت: این گزارش پیش از آن که به طوری رسمی توسط آژانس منتشر شود، در خبرگزاری آسوشیتد‌پرس منتشر شده و این در حالی است که این کار تخلف است.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون گزارش‌های آژانس نباید پیش از رسیدن به دست اعضای شورای حکام در اختیار مطبوعات قرار گیرد، گفت: همان‌طور که بارها جمهوری اسلامی ایران نشان داده است ادعای آمریکا بی‌اساس بوده و هیچگاه نتوانسته‌اند با ارائه اسناد و شواهد محکمه پسند انحراف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ما را اثبات کنند.
خسروانی ادامه داد: این بار نیز با جرات اعلام می‌کنیم که ادعاهای واهی آمانو که مبتنی بر برخی ادعاهای سرویس‌های جاسوسی آمریکا و صهیونیست‌هاست کاملا بی‌اساس و غیر حقوقی و غیر فنی است و ما همچنان بر پیگیری حقوق حقه خود در زمینه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای تاکید و اصرار داریم.
مسئول اطلاعات و اخبار حزب موتلفه استان مرکزی با تاکید بر اینکه این نوع  بازی‌های سیاسی، کشور ما را از دستیابی به حقوق خود منصرف نخواهد کرد، گفت: همان طور که بارها مسئولان کشور اعلام کرده‌اند تمام فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تحت نظارت آژانس بوده و بازرسان آژانس مدام به ایران سفر می‌کنند و تا به حال  هیچ دلیل حقیقی و مستندی در باره نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران ارائه و یافت نکرده‌اند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول