اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران:

2 طرح پژوهشی مازندران با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران گفت: طرح اسید آمینه میتیونین و خون مصنوعی در نمایشگاه دستاوردهای وزارت علوم و بهداشت که از سوی جهاد دانشگاهی مازندران انجام شد در هفته پژوهش با حضوررئیس جمهور رونمایی می‌شود.

2 طرح پژوهشی مازندران با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مصطفی مهدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد گیاهان دارویی که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه رهبر تاکید فراوانی بر ایجاد اشتغال پایدار در کشور دارند، بیان داشت: عزم دولت نهم و دهم بر ایجاد اشتغال پایدار در بحث ترویج و توسعه گیاهان دارویی از طریق جهاد دانشگاهی مازندران پیگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: بحث گیاهان دارویی از اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور است که در این باره صادرات گیاهان دارویی باید جایگزین صادرات نفت در کشور شود.
مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه کشت "به لیمو" در اراضی چپکرود جویبار مورد توجه جهاد دانشگاهی مازندران قرار گرفته است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در بحث تکثیر، قلمه‌زنی و خشک‌کردن که از ارزش اقتصادی محصولات گیاهی را افزایش می‌دهد فعالیت کرده و موجب ارتقای کیفی محصولات گیاهی به ویژه گیاهان دارویی می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران از رونمایی دو طرح پژوهشی ملی که از سوی جهاد دانشگاهی مازندران انجام شد، خبر داد و گفت: طرح اسید آمینه میتیونین و خون مصنوعی در نمایشگاه دستاوردهای وزارت علوم و بهداشت در هفته پژوهش با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از گیاهان دارویی در جهان متداول است، خاطرنشان کرد: طب گیاهان دارویی ظرفیت مناسبی برای اشتغال، ایجاد سلامت و نشاط در جامعه، امنیت غذایی، حفظ ذخایر و حضور فعال در بازارهای جهانی می‌تواند مورد استفاده استان قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در بحث کاشت گیاهان دارویی به اشتغال پایدار خواهیم رسید، ابراز داشت: با همکاری کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال اقشار کم درآمد جامعه و زیر کشت رفتن زمین‌های بایر برای ترویج گیاهان دارویی به صورت پایلوت در محمدآباد کیاسر اجرایی شده است که این فعالیت می‌تواند موجب درآمد پایدار به ویژه برای اقشار مستضعف جامعه شود.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی استان دارای شرایط ویژه‌ای برای کشت گیاهان دارویی است، اظهار داشت: از 8 هزار گونه گیاهی کشور یک هزار و 800 گونه گیاهان دارویی در مازندران وجود دارد.
وی با تاکید براینکه ضرورت ایجاد ستاد گیاهان دارویی در مازندران احساس می‌شود، گفت: چشم‌انداز گیاهان دارویی در کشور مشخص است و جهاد دانشگاهی نقشه راه را تدوین کرده و دوره نهایی شدن را می‌گذراند.
مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه بحث یکپارچه‌سازی مطالعات درباره گیاهان دارویی باید به صورت جدی پیگیری شود، یادآور شد: دانشگاه‌ها ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی به ویژه فرهنگ‌سازی در این بخش هستند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول