اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی در منطقه آزاد ارس ایجاد می شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی از ایجاد دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی در منطقه آزاد ارس خبر داد.

دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی در منطقه آزاد ارس ایجاد می شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، احمد فرشبافیان در دیدار با رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد ارس، با اشاره به فعالیت‌های خوب فرهنگی در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد اساسی انجام کارها در جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف باید حتماً سابقه فرهنگی داشته باشند، انجام کارهای علمی و فرهنگی در  منطقه آزاد ارس یکی از برکات انقلاب اسلامی است که برخلاف برخی از مناطق آزاد که به مسائل غیرفرهنگی کمک می‌کنند تمام فعالیت‌های خود را صبغه فرهنگی داده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هم با رویکرد فرهنگی بخشیدن به کارها برای حضور در منطقه اقدام کرده است، افزود: با کمک و حمایت هیئت مدیره و معاونت فرهنگی منطقه قصد داریم نسبت به ایجاد دانشگاه بین‌المللی علم و فرهنگ در منطقه اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه مجوز اصولی این دانشگاه به جهاد دانشگاهی استان اعطا شده است، یادآور شد: در آینده نزدیک با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای این منظور دانشگاه علم و فرهنگ در منطقه آزاد ارس اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.
فرشبافیان همچنین با اشاره به مساعدت معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس برای ایجاد دفاتر خبری در منطقه آزاد بیان کرد: به زودی شعبه خبرگزاری ایسنا و ایکنا و همچنین مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در منطقه آزاد فعال خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه در قالب یک تفاهمنامه علمی آموزشی و فرهنگی با منطقه آزاد به دنبال حضور و انجام کار حساب شده در منطقه هستیم، ادامه داد:حضور نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی بتواند در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و فرهنگی منطقه کمکی برای توسعه سابقه علمی و فرهنگی منطقه باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز ضمن قدردانی از حضور جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی در منطقه آزاد ارس گفت: امروز بسیار خوشحال هستیم که ظرفیت بسیار قدرتمند تحقیقاتی و پژوهشی و فناوری چون جهاد دانشگاهی به مجموعه منطقه افزوده می‌شود.
محمد نجف‌زاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی که بیان کردند "جهاد دانشگاهی یکی از رویش‌های اصلی خود انقلاب است" یادآور شد: با توانمندی و ظرفیتی که در جهاد دانشگاهی سراغ داریم امیدوار هستیم که حضور ارزشمند این مجموعه علمی و پژوهشی می‌تواند در اعتلای منطقه مثمر ثمر واقع شود.
صادق نجفی رئیس هیت مدیره منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور جهاد دانشگاهی در منطقه برای آغاز فعالیت‌های علمی و فرهنگی گفت: امیدواریم این همکاری بتواند در شکوفایی منطقه مثمر ثمر واقع شود.
در این دیدار تفاهمنامه‌ای بین منطقه آزاد ارس و جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی منعقد شد که در نتیجه آن مقرر شد جهاد دانشگاهی نسبت به ایجاد  دانشگاه علم و فرهنگ  و همچنین ایجاد شعبه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی، پزشکی، ناباروری و فعالیت‌های فرهنگی خود از قبیل ایسنا در منطقه با همکاری و مساعدت مجموعه منطقه آزاد تجاری ارس اقدام  کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول