اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی جهاد کشاورزی پاوه:

بیش از 3 ‌هزار تن انار در پاوه تولید می شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی جهاد کشاورزی پاوه گفت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از 3 ‌هزار تن انار به ارزش 30 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شود.

بیش از 3 ‌هزار تن انار در پاوه تولید می شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اردشیر صفیعی‌ سطح زیر کشت باغات انار شهرستان پاوه را 764 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 578 هکتار بارور و 186 هکتار به صورت نهال است.
 وی با اعلام اینکه شهرستان پاوه به لحاظ تولید انار رتبه اول استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است، گفت: متوسط برداشت انار در این شهرستان 7.5 تن در هکتار است و با توجه به سرمازدگی سال گذشته و کاهش 30 درصدی تولید انار شهرستانT پیش‌بینی می‌شود امسال 3 ‌هزار و 38 تن انار به ارزش 30 میلیارد ریال در شهرستان پاوه تولید و برداشت شود.
معاون فنی جهاد کشاورزی پاوه با اشاره به ارقام و درجه‌بندی انار در این شهرستان اضافه کرد: ارقام مهم انار در انارستان‌های پاوه را می‌توان به ارقام ساوه، شیرین، کارالی و نرم دندانه تقسیم کرد که انار ساوه با بیشترین سطح زیر کشت در رتبه و درجه اول قرار دارد.
صفیعی در خصوص اقدامات جهاد کشاورزی پاوه در زمینه توسعه و احیای باغات انار عنوان کرد: به منظور توسعه و افزایش تولید انار باغات این شهرستان تأمین نهال اصلاح شده و پرثمر از باغات انار شهرستان ساوه همچون ارقام ملس ساوه که شهرت جهانی دارد و همچنین رقم یوسف‌خانی در درجه اول فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان پاوه قرار دارد و در بخش دوم اصلاح باغات قدیمی بوده که شامل هرس باغات و انجام پیوند با درختان اصلاح شده و پرثمر است.
معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به اینکه کار برداشت انار از پانزدهم مهر تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد، مهم‌ترین مشکلات باغداران انار را عدم وجود جاده دسترسی باغات و نبود کارگاه‌های تبدیلی عنوان کرد.
انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول