اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان خبر داد:

فعالیت 80 اکیپ نظارتی دامپزشکی کرمان در عید قربان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کیو در دام‌ها، 80 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در عید سعید قربان سال جاری بر کشتارگاه‌های استان کرمان نظارت می‌کنند.

فعالیت 80 اکیپ نظارتی دامپزشکی کرمان در عید قربان
غلامرضا زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به انتشار عوامل بیماری‌های بومی با جابه‌جایی دام‌های قاچاق در سطح کشور و گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: اقدامات قرنطینه‌ای دامپزشکی و نظارت بر تردد دام به عنوان یک اصل مهم و اساسی در مبارزه با بیماری‌های واگیردار محسوب شده و همکاری‌های سایر دستگاه‌ها و دامداران در اجرای آن تأثیر فراوانی در کنترل بیماری‌ها دارد.
وی افزود: با نزدیک شدن به عید سعید قربان و شیوع بیماری‌های جدید و خطرناک که از مخاطرات مهم دام قاچاق در کشور است، 50 اکیپ ثابت، 30 اکیپ سیار، 42 دامپزشک، 45 بازرس گوشت و 16 ناظر شرعی در استان کرمان آماده فعالیت و نظارت بر کشتارگاه‌ها هستند.
زیدآبادی با بیان اینکه هدف اصلی از این نظارت‌ها انجام کشتار بهداشتی در کشتارگاه‌ها، تولید گوشت بهداشتی، سالم، باکیفیت و بی‌خطر برای مصرف‌کنندگان است، عنوان کرد: بیماری تب کیو در حالی به لیست بیماری‌های بومی کشور اضافه می‌شود که 50 درصد افراد آلوده به باکتری این بیماری علائم را از خود نشان می‌دهند و حدود 30  تا 50درصد از افراد با اعلام ذات‌الریه مراجعه می‌کنند.
وی با شاره به اینکه یک دوم بیماران ممکن است در اثر این بیماری فوت کنند، تصریح کرد: این بیماری از بیماری‌های شغلی است که بیشتر در کارکنان دامداری‌ها، دامپزشکان، کشتارگاه‌ها، محققان دامپزشکی و دامپروری دیده می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول