اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد:

آماده‌باش 150 اکیپ دامپزشکی خراسان رضوی همزمان با عید قربان

خبرگزاری فارس: دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد: همزمان با عید قربان نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمام شهرستان‌های این استان در قالب 150 اکیپ ثابت و سیار انجام می‌شود.

آماده‌باش 150 اکیپ دامپزشکی خراسان رضوی همزمان با عید قربان
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همزمان با عید قربان نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمام شهرستان‌های استان، توسط 250 نفر کارشناس دامپزشکی، 30 ناظر ذبح شرعی در قالب 150 اکیپ ثابت و سیار انجام می‌شود.
در اطلاعیه این روابط عمومی آمده است: با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و همچنین بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام و با عنایت به سنت حسنه قربانی و کشتار دام توسط خیرین و استقبال‌کنندگان، به اطلاع می‌رساند کشتار دام خارج از کشتارگاه مخاطره آمیز بوده و نه تنها سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، بلکه سبب آلودگی محیط زیست شده و امکان ابتلا به بیماری‌های خطرناک و مهلک مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، سل، تب خونریزی دهنده کریمه ـ کنگو، سیاه زخم و صدها بیماری دیگر را بین افراد جامعه فراهم می‌نماید.
این اداره ‌کل در روز عید قربان با همکاری تمام ادارات و نهادها، از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، موسسات خیریه و کشتارگاه صنعتی مشهد با هدف هدایت کشتار دام‌های قربانی به کشتارگاه به منظور جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و پیشگیری از اثرات روحی و روانی و در نهایت ارتقای سطح بهداشت عمومی تسهیلات و تمهیداتی را برای نیکوکاران در این روز فراهم آورده است.
این روابط عمومی از تمام شهروندان نیز خواسته است برای پیشگیری از مخاطرات مذکور و نیز استفاده بهینه از تمام امکانات کشتارگاه، کشتار دام خود را در کشتارگاه‌ها و خیریه‌های تحت نظارت دامپزشکی انجام دهند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: تمام شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان در روز عید قربان فعال بوده و کشتارگاه‌های دام استان نیز با حضور ناظران بهداشتی و شرعی فعال هستند.
روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته تمام خدمات کشتارگاهی در سطح استان در روز عید قربان رایگان ارائه شده و در این راستا از تمام شهروندان درخواست می‌‌شود در صورت داشتن هرگونه ابهامی دراین زمینه در مشهد با شماره‌ تلفن‌های 75-35-7250025(شبکه دامپزشکی مشهد)، 6228115(واحد نظارت اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی)، 7624208(مرکز پیام جهادکشاورزی استان) و در شهرستان‌های استان، با نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول