اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

نهضت ملی حفظ قرآن کریم در اردبیل کلید خورد

خبرگزاری فارس: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

نهضت ملی حفظ قرآن کریم در اردبیل کلید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر امروز و در سالن ولایت اردبیل برگزار شد همزمان در استان‌های سراسر کشور این نهضت ملی به دست ئیس جمهور کلید خورد.
در این مراسم که با حضور معلمان، دانش‌آموزان، مربیان پرورشی و مسئولان قرآنی استان اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات و انتظارات مقام معظم رهبری در راستای خروج از مهجوریت قرآن کریم این طرح به صورت کشوری برگزار می‌شود.
احمد محمودزاده با اشاره به اینکه مدارس قرآنی در استان اردبیل تامین‌کننده نیاز آموزش قرآن دانش‌آموزان هستند، خاطرنشان کرد: 30 هزار دانش‌آموز در قالب هزار و 22 کلاس در استان اردبیل آموزش قرآن کریم را سپری می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 183 مدرسه قرآنی در استان فعال است که در نظر داریم این مدارس قرآن را توام با کیفیت‌بخشی در حوزه کمیت نیز به 200 مدرسه ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه انتظار مقام معظم رهبری تحویل 10 میلیون حافظ قرآن کریم به کشور است، ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش نخستین دستگاهی است که این حرکت را آغاز کرده و موفقیت‌هایی را نیز در این راستا به دست آورده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل قرآن را مشعل فرزان و خلاصه و عصاره تبلیغات الهی تمام انبیا دانست و گفت: قرآن در سده‌های طولانی انبوه انسان‌ها را به سوی خدا رهنمون ساخته و انسان را از ظلمات و گمراهی به اقیانوس حقیقت یابی و حقیقت طلبی هدایت کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین اوقات فرزندان ما در آموزش و پرورش سپری می‌شود، افزود: این دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت می‌تواند محل آموزشی وسیع و گسترده‌ای برای دانش‌آموزان شود تا در آینده‌ای نزدیک میلیون‌ها حافظ متعهد قرآن کریم را تحویل جامعه دهیم.
محمودزاده تعطیلی روز پنجشنبه‌ها را فرصتی مناسب برای والدین در زمینه آموزش قران دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران که به عنوان نظام مبتنی بر عقاید و احکام اسلامی است باید روز به روز به پاسداری از قرآن و اشاعه فرهنگ و معارف آن گام‌های بیشتری برداریم و آموزش و پرورش در این راستا پیشگام است.
این مسئول با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت تلاش خود را در راستای شکوفایی شخصیت نوجوانان و جوانان به کار بسته، ابراز داشت: قرآن مهم‌ترین و جامع‌ترین کتاب تربیتی و اخلاقی است که استناد به آن با اهداف تربیتی راهگشاست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل توجه به آموزه‌های قرآن را تنها راه سعادتمندی بشر اعلام کرد و افزود: با توجه به انتظار آموزش فراگیر قرآن در آموزش و پرورش طرح "همگام با قرآن" ویژه مدارس راهنمایی و "در محضر قرآن" ویژه معلمان ابتدایی اجرایی شد.
وی یادآور شد طرح ارتقای آموزش قران در مدارس را در دستور کار قرار داده‌ایم و این آموزش‌ها به مدت سه روز از دو ساعت به سه ساعت در مدارس افزایش می‌یابد.
محمودزاده به فراهم آمدن مقدمات و بسترهای لازم این طرح از ابتدای آذر ماه اشاره کرد و اظهار داشت: در سه دوره تحصیلی و در فاز اول در سال جاری 16 درصد از دانش‌‌آموزان و چهار درصد از فرهنگیان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که بالغ بر دو میلیون دانش‌آموز و معلم را شامل می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: 50 درصد از اعتبارات ویژه اجرای این طرح در اختیار آموزش و پرورش و 50 درصد نیز در اختیار سایر دستگاه‌هاست.
محمودزاده یادآور شد: انتظار می‌رود دستگاه‌های همکار همچون تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه همکاری خود را در این راستا از آموزش و پرورش دریغ نکنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول