اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز نهضت حفظ قرآن برای تربیت 2 میلیون حافظ

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از آغاز نهضت حفظ قرآن در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ما به دنبال این هستیم که 2 میلیون حافظ قرآن از دانش آوزان تربیت کنیم.

آغاز نهضت حفظ قرآن برای تربیت 2 میلیون حافظ
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در شورای اداری شهرستان بیرجند از راه اندازی شبکه مجازی قرآن در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
وی با بیان اینکه تمام مدارس کشور باید هوشمند شوند افزود: در این وزارتخانه ما شبکه اینترنت ملی راه‌اندازی کرده‌‌ایم تا دانش‌آموزان در مدارس هفته ای پنج ساعت از خدمات اینترنت استفاده کنند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمام ادارات و سازمانی‌هایی که زیرپوشش ماده پنج قانون و کشوری قرار دارند موظف هستند در هر استان یک مدرسه هوشمند کند.
حاجی بابایی از کمک 2 میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش به سازمان خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: قرار است دو پردیس دانشگاهی در شهر بیرجند و یک تربیت معلم احداث شود تا گامی مهمی در راستای تربیت معلم در این استان برداشته شود.
وی افزود: هفته گذشته مصوب شد 50 درصد هزینه آب، برق و گاز مدارس از محل یارانه ها پرداخت شود که از هفته آینده ابلاغ می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش ساخت مجتمع های آموزشی در کشور را گام مهمی در تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: نوع مدرسه سازی در این کشور تغییر کرده است و ما به سوی مجتمع سازی حرکت می کنیم و این مجتمع های دارای سالن ورزشی باشند.
حاج بابایی به سفر هفته گذشته به آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در این استان قرار شد تا پایان خردادماه سال آینده یک هزار و 500 مدرسه به شبکه هوشمند متصل شود.
‌انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول