اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در کرمانشاه آغاز شد

خبرگزاری فارس: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان و‌ فرهنگیان نور همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس امروز در سالن آموزش و پرورش استان کرمانشاه آغاز شد.

طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در کرمانشاه آغاز شد
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه 20 در‌صد از فرهنگیان با حفظ یک جزء قرآن کریم دراین طرح قرار می‌گیرند، اظهار داشت: این طرح در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری است که فرمودند؛ امیدواریم‌ شاهد روزی باشیم که بیش از 10 میلیون نفر حافظ کل قرآن باشند.
وی تصریح کرد: 20 در‌صد از فرهنگیان شامل 16درصد دانش‌آموزان و 4 درصد فرهنگیان است که در این طرح شرکت می‌کنند.‌
امینی افزود: آغاز این طرح از 17 آبان‌ماه سال90 با برنامه‌ریزی برای 2 میلیون نفر برای حفظ یک جزء قرآن کریم صورت گرفته است.
وی خاطر‌نشان کرد: برای حافظان قرآن علاوه بر جوایز معنوی، جوایز مادی نیز در نظر گرفته می‌شود که از جمله این جوایز نقدی، یکسری مدارک افتخاری نیز به حافظان قرآن داده خواهد شد.
امینی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه برای اجرایی شدن هرچه بهتر طرح حافظان قرآن هر کمکی از سوی دولت لازم باشد به عمل خواهیم آورد، افزود: طرح آموزش همگانی حفظ قران کریم در مدارس، تغییر کتب درسی و فعال‌سازی بیش از 267مدرسه قرآنی در کشور از جمله طرح‌های همگام با طرح حفظ قران کریم بوده و این سومین گام برای اجرای هرچه بهتر این طرح در کشور است.
وی تصریح کرد: مقرر شد که در مدارس ابتدای هر کلاس باید یک آیه برگزیده‌، مرتبط با مهارت‌های زندگی و تحصیلی قرائت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه به بحث هوشمند‌سازی 2 میلیون دانش‌آموز در استان با اعتباری بالغ بر2 میلیارد تومان اشاره کرد و آن را از دیگر اقدامات اداره آموزش و وپرورش  دانست.
وی گفت: این طرح با کمبود اعتبار روبرو است که امیدواریم با کمک خود مدارس در بحث هوشمند‌سازی تحولات ایجاد شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول