اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد:

شرکت در مسابقات قرآنی سبب تقویت محفوظات می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: شرکت در مسابقات قرآنی سبب تقویت محفوظات در کودکان و نوجوانان می‌شود.

شرکت در مسابقات قرآنی سبب تقویت محفوظات می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکاظم دبیری صبح امروز در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبیین زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم(ع) می‌‌تواند اقدام موثری در راستای تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان باشد.
دبیری افزود: اگر بتوانیم زبان عربی را فراگیر کنیم به طور قطع می‌توانیم ارتباط بهتری میان کودکان و نوجوانان با قرآن ایجاد کرده و انس و الفت بیشتری میان کودکان و نوجوانان با کتاب آسمانی قرآن به وجود آوریم.
وی با بیان اینکه تربیت قرآنی تنها توجه به آموزش روخوانی و روان‌خوانی برای کودکان و نوجوانان نیست، افزود: اگر بتوانیم آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را در سطح گسترده‌ای اجرا کنیم، مقدمه‌ای را برای آموزش مفاهیم قرآنی برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده‌ایم.
دبیری با اشاره به اینکه آموزش مفاهیم قرآن پس از روخوانی و روان‌خوانی گامی به سوی تربیت خلق و خوی قرآنی است، ادامه داد: آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، کودکان و نوجوانان را قرآنی تربیت نخواهد کرد و باید با نگاه دستیابی به خلق و خوی قرآنی پیش رویم و تربیت قرآنی فرزندان را با توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی محقق کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اعتقاد به اینکه هر آموزشی باید از دوران کودکی آغاز شود، افزود: نهادها و دستگاه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان باید با پرداختن به داستان‌های قرآنی در قالب انیمیشن و بازی‌های متحرک داستان‌های قرآن که جنبه عبرت‌آموزی، تربیتی و آموزشی دارند را برای کودکان و نوجوانان بیان کنند تا در نهایت الگویی صحیح را از طریق تکنولوژی روز به آنان معرفی کرده و آنان را با تربیت قرآنی همراه کنند.
وی با یادآوری اینکه در حقیقت انجام فعالیت‌های قرآنی و تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان آنان را واکسینه می‌کند، افزود: در بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌های خوبی در راستای تربیت قرآنی فرزندان آغاز شده و برگزاری مسابقات قرآنی نیز در این راستا  قابل تقدیر است.  برگزاری مسابقات قرآنی، کودکان و نوجوانان را در یک فضا و جریان معنوی قرار می‌دهد. 
وی اظهار داشت: با برگزاری این مسابقات می‌توان استعدادهای کودکان و نوجوانان را شناسایی کرد و با هدایت در این مسیر از آنان جوانانی فرهیخته با استعدادهای بی‌نظیر در حفظ و تلاوت قرآن کریم پرورش داد.   
دبیری با بیان اینکه برای تربیت قرآنی، شناخت روان شناسی کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: بی شک در صورت آشنایی با روان شناسی کودک و نوجوان پیام‌های قرآنی را می‌توان اثرگذارتر مطرح کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول