اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خواستار شد؛

حمایت از چهره‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران باید مسئولیت‌ها و مأموریت بیشتری را به چهره‌های قرآنی واگذار کنند، گفت: باید از این افراد حمایت شود.

حمایت از چهره‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کرمان در محل خانه شهر اظهار داشت: قرآن کریم، گرانسنگ‌ترین هدیه الهی است و راه حقیقی هدایت بشر به سوی سعادت و کمال انسانیت است.
وی افزود: تمسک به عترت رسول خدا در کنار تدبر و حفظ قرآن کریم زندگی سعادتمند دنیا و آخرت انسان‌ها را تضمین می‌کند.
نجار با بیان اینکه قرآن باید در تمام جامعه رواج پیدا کند، ابراز داشت: توسل به قرآن و عترت قلعه محکم ایمان است که گمراهی در آن راهی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه قرآن انسان را از تاریکی به نور هدایت می‌کند، افزود: قرآن درس است و راه سعادت و کمال را به انسان نشان می‌دهد.
نجار گفت: قبل از انقلاب اسلامی فقط یک حافظ قرآن در کشور حضور داشت، اما به برکت انقلاب اسلامی در تمام نقاط کشور دارالقرآن‌ها و دارالتحفیظ‌های قرآن دایر شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 300 حافظ دانش‌آموز حضور دارد، اذعان کرد: حافظان قرآن کریم دنیای معرفت هستند.
نجار عنوان کرد: باید برای آموزش قرآن هزینه کرد و جامعه باید نمایشگاه بزرگ قرآنی شود.
وی گفت: تمام مسائلی که گریبانگیر جامعه است از کم‌توجهی به قرآن ناشی می‌شود.
استاندار کرمان خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کرمان شد.
نجار با تأکید بر اینکه نباید در اجرای این طرح جزیره‌ای عمل شود، افزود: تمام مراکز قرآنی باید دست به دست یکدیگر دهند و در این زمینه گام بردارند.
وی ارائه فکر، اندیشه و شیوه عمل برای تدبر و حفظ قرآن کریم و فعالیت مستمر در این زمینه را ضروری دانست و با شاره به اینکه تمام معلمان قرآن باید آموزش‌های لازم برای اجرای این طرح را فرا گیرند، تصریح کرد: استفاده از تجربه حافظان قرآن در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کرمان کارساز است.
نجار با بیان اینکه قانون و مقررات جایگاه ویژه‌ای را برای حافظان قرآن در نظر گرفته است، افزود: جامعه هم باید نگاه ویژه‌ای به این افراد داشته باشد.
وی بیان داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مسئولیت‌ها و مأموریت‌های بیشتری را به چهره‌های قرآنی بدهند، زیرا اهل قرآن از مسیر خارج نمی‌شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول