اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی باشکوه؛

یادواره سرداران و 90 شهید باشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدا، یادواره سرداران و 90 شهید شهرستان باشت برگزار شد.

یادواره سرداران و 90 شهید باشت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، امروز یادواره شهدا و سرداران این شهرستان با حضور گسترده و پرشور مسئولان استانی و محلی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دانشجویان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در سالن شهید خرازی باشت برگزار شد.
امام جمعه باشت در این یادواره با اشاره به نقش و جایگاه شهید و شهادت اظهار داشت: شهادت بهترین راه و مسیر در جهت حرکت انبیای الهی است و شهدا بهترین راه ممکن را انتخاب کرده‌اند.
حجت‌الاسلام عیدالرحیم عبودی با بیان اینکه ایمان و باور و اعتقاد مردمی از عناصر اصلی موفقیت نظام اسلامی در ایران بود، ابراز داشت: نماد اصلی این ایمان و باور و اعتقاد را در هشت سال دفاع مقدس می‌توان مشاهده کرد.
وی با اشاره به اینکه روش و راه باید مطابق حرکت و مسیر شهدا باشد، ابراز داشت: وظیفه ما تداوم و ادامه راه شهدا است تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت تصریح کرد: همواره و در همه موفقیت‌های کنونی در عرصه‌های مختلف مدیون رشادت‌ها و ایثار و از خودگذشتگی شهدا هستیم.

* شهدا مطیع محض ولایت فقیه بودند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت: شهدا با بصیرت و آگاهی راه خود را انتخاب و در مسیر الی‌الله حرکت کردند.
علی امیری بیان کرد: شهدا با بصیرت دینی و آگاهی که داشتند راه 100 ساله را یک شبه طی کردند و به کمال انسانی رسیدند و همنشین خداوند شدند.
وی با ذکر آیه شریفه‌ای که می‌فرماید، کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند و کشته می‌شوند مرده نیستند بلکه زنده هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند، افزود: شهدا کسانی بودند که از جان و مال خود گذشتند و آخرت را برای خود خریدند و در حقیقت با خدا معامله کردند.
این مسئول تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که تهذیب نفس کرده و با نفس خود مبارزه کردند و در واقع جهاد اکبر کردند و سپس به جهاد اصغر و مبارزه فیزیکی با دشمن شتافتند.
امیری اعتقاد قلبی و باور دینی و اطاعت محض از ولایت فقیه را رمز موفقیت رزمندگان در دفاع مقدس برشمرد.
مدیرکل بنیاد شهید استان خاطرنشان کرد: رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا باعث شد تا امروزه نظام اسلامی بین تمامی نظام‌ها و کشورهای دنیا  مقتدر و سرافراز باشد.
وی اذعان داشت: شهدا درس چگونه زندگی کردن را به ما آموختند.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر بصیرت داشته باشیم می‌توانیم دنباله‌رو و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

* بصیرت رهبری فتنه 88 را در نطفه خفه کرد

قدرت‌الله حسینی تصریح کرد: بصیرتی که رهبری روی ‌آن تاکید دارند و در تمامی فرموده‌ها به آن اشاره می‌کنند گره‌گشای مشکلات است.
وی بیان کرد: در فتنه‌های مختلف از جمله فتنه 88 دشمنان داخلی و خارجی با طرح و برنامه‌های خطرناک و پیچیده سعی بر ضربه زدن به نظام و انقلاب داشتند که با بصیرت رهبر معظم انقلاب نقشه‌های آنان نقش بر آب شد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه استکبار به سرکردگی آمریکا و انگلیس در تلاشند تا با تحریمها و ترفند‌های مختلف کشور را منزوی کنند، بیان داشت: امروز شاهد هستیم که مردم دنیا از انقلاب ایران درس مبارزه با استکبار فراگرفته و به رغم توطئه‌های دشمنان، الگوی انقلاب اسلامی ایران در حال صادر شدن به تمام جهان است.
شهرستان باشت 90 شهید، 19 آزاده و بیش از 476جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول