اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یادواره شهدای دانش‌آموز پلدختر برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره سرداران شهید حسین فهمیده و 63 شهید دانش‌آموز شهرستان پلدختر برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموز پلدختر برگزار شد
گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر این مراسم معنوی با حضور جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، مسئولان اجرایی، اقشار مختلف مردم و دانش‌آموزان بسیجی در پلدختر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 57 ابوالفضل لرستان صبح امروز در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز پلدختر با تجلیل از مقام شهید و شهادت به سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید محمد حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده الگویی ماندگار برای دانش‌آموزان و نسل جوان کشور است و شهدای دانش آموز با لبیک‌گویی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی خود را وقف دین و انقلاب اسلامی کردند.
حجت‌الاسلام عبدالله مردانی شهید فهمیده را الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: جوانان ایران با توکل بر خدا و پیروی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب به دفاع از وطن و ارزش‌های اسلامی پرداختند و عزت و سرفرازی ایران اسلامی مدیون خون‌های مطهر شهیدان و صبر و مقاومت خانواده‌های آن‌هاست.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید با مطالعه صحیح و شناخت از هدف و راه شهید فهمیده، راه آن شهید همیشه جاوید، را گرامی داشته و ادامه دهند و برای مقابله با شبیخون فرهنگی و تهدید نرم دشمن باید همواره از شهدا درس ایثار و جان‌فشانی گرفت و لحظه‌ای در این مسیر کوتاه نیامد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 57 ابوالفضل لرستان همچنین از فرهنگیان و دانش‌آموزان تقاضا کرد تا در جهت تحقق اهداف مقدس شهدا گام بردارند و لحظه‌ای اهداف آن‌ها را فراموش نکنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر نیز در این یادواره گفت: پاسداشت خون شهدا وظیفه همگان است و دانش‌آموزان باید با پشتکار در راه آبادانی و توسعه کشور تلاش کنند و وظیفه همه بازماندگان شهدا و به ویژه خانواده‌های این عزیزان حفظ خون پاک و مقدس آنان است.
تقی محمدی بر حفظ دست آورده‌ای انقلاب تاکید کرد و افزود: ایثار و حماسه دانش‌آموزان شهید به عنوان برگی ماندگار از جهاد در راه خدا و از خود گذشتگی است، زیرا شهدا از جمله عارفان و فضلایی هستند که بی‌هیچ مکتب و درسی راه سعادت و کمال را به خوبی طی کردند، که وظیفه نسل جوان و دانش‌آموز حال حاضر پاسداری از دست آورده‌ای این شهدا با تلاش در سنگر علم و معرفت است.
وی از شهدا به عنوان سعادتمندترین افراد یاد کرد و گفت: با توجه به ارزش خون شهدا باید در زندگینامه شهدا توجه ویژه و تأمل و اندیشه کرد و تدبر در خاطرات فرزندان شهید از طرف خانواده شهدا یکی از راه‌های شناخت شخصیت شهدا است.
محمدی برگزاری یادواره‌ها را در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ارزیابی کرد و افزود: باید یادواره شهدا در تمام نقاط شهرستان به ویژه روستاها برگزار شود، تا جوانان نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.
وی خطاب به دانش‌آموزان افزود: شهدا از بهترین الگوهای شما در زندگی می‌باشند و شهدای دانش‌آموز در زمان جنگ بر خود تکلیف دانستند که به دفاع از میهن ایران اسلامی بروند و اکنون شما دانش‌آموزان باید با درس خواندن خود و زنده نگه داشتن یاد شهدا دین خود را به آن‌ها ادا کنید و با پیروی از آنان می‌توانید خود را از هجمه فرهنگی دشمنان مصون بدارید.
در پایان این یادواره از 63 خانواده شهید دانش‌آموز شهرستان پلدختر با اهدای هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول