اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شادگان:

عید قربان عید جان باختن در پای معشوق است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شادگان گفت: عید قربان عید قربانی کردن و جان باختن در پای معشوق است.

عید قربان عید جان باختن در پای معشوق است
حجت‌الاسلام احمد سواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: معنای دیگری از عید که عارفان به ما آموخته‌اند، جان باختن و قربانی کردن جان خویش در پای معشوق است و نماد ظاهری آن ایام حج و عید قربان است که انسان حیوانی را به عنوان تحفه و هدیه به طرف جایگاه معینی می‌برد تا برای کامل شدن عبادت قربانی کند.
وی افزود: از سوی دیگر حرکت انسان‌ها به سوی علم و معرفت همواره با شادمانی و نشاط توأم است به ویژه آنکه وقتی انسان معنای جدیدی کشف می‌کند، شادی غیر قابل وصفی تمام وجود آدمی را در برمی‌گیرد و آن لحظه تازه عید نامیده می‌شود.
سواری با اشاره به اینکه روز عید قربان از اعیاد مهم اسلامى است خاطرنشان کرد: این روز یادآور اخلاص و بندگى حضرت ابراهیم(ع) در برابر پروردگار خویش است، آن‌جا که فرمان حق براى ذبح اسماعیل صادر شد و ابراهیم آن بنده فرمان‌بردار خداوند آماده اجراى این فرمان شد.
امام جمعه شادگان تصریح کرد: عید قربان که پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهی و شعور) و منا (سرزمین آرزوها و رسیدن به عشق) فرا مى‌رسد، عید رهایى از تعلقات و رهایى از هر آنچه غیرخدایى است.
وی ادامه داد: در این روز حج‌گزار، اسماعیل وجودش را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کرده‌است قربانى مى‌کند تا سبکبال شود.
سواری با بیان اینکه عید قربان عید خودسازی و تهذیب نفس است گفت: این عید گرامی و ایام پس از آن فرصت بسیار مناسبی برای سرمشق گرفتن از حضرت ابراهیم، حضرت اسماعیل (سلام‌الله‌علیهم) و پیمودن مسیر تقرب و بندگی خداوند متعال است.
امام جمعه شادگان در پایان اظهار داشت: هوی و هوس، نفس اماره و صفات پستی که سراسر وجود انسان‌های معمولی را فراگرفته است، باید در راه خدا قربانی شود زیرا در این ایام زمینه برای ریشه‌کن کردن این صفات و جایگزین نمودن فضائل اخلاقی به جای آن وجود دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول