اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان خبر داد:

مشارکت 30 نهاد در برگزاری نماز عید قربان کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان از مشارکت و همکاری بیش از 30 نهاد دولتی و مردمی کاشان برای برگزاری نماز عید قربان در این شهرستان خبر داد.

مشارکت 30 نهاد در برگزاری نماز عید قربان کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا کاشانی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای برگزاری نماز عید قربان ادارات و نهادهای سیاسی،‌ خدماتی، فرهنگی و انتظامی گوناگونی چه در قالب سازمان‌های دولتی و چه به عنوان تشکل‌های مردم‌نهاد با ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان همکاری و تعامل دارند.
وی زمان آغاز مراسم نماز عید قربان شهرستان کاشان را ساعت هشت روز دوشنبه 16 آبان ماه عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 50 دستگاه اتوبوس وظیفه انتقال نمازگزاران را هنگام عزیمت به مسجد جامع خیابان باباافضل به عنوان مکان برگزاری نماز عید قربان و همین طور هنگام مراجعت از محل برگزاری مراسم بر عهده دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 130 هزار نمازگزار در نمازهای جمعه این شهرستان طی شش ماهه نخست سال جاری عنوان داشت: در 26 نماز جمعه‌ای که در شش ماهه نخست امسال برگزار شده، این تعداد مردم شرکت داشته‌اند‌ و موجب ثبت حضور پنج هزار نمازگزار به طور میانگین در هر نماز جمعه شده‌اند.
وی در مورد کمترین و بیشترین آمار استقبال از نماز جمعه عنوان داشت: حداقل حضور نمازگزاران در یک نماز جمعه چهار هزار نفر بوده و حداکثر شرکت کاشانی‌ها مربوط به نماز جمعه روز قدس است که چیزی در حدود 13 هزار نفر در این مراسم عبادی- سیاسی شرکت کردند.
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان در ادامه در مورد شیوه اقامه نماز جمعه کاشان بیان داشت: مراسم از حدود نیم ساعت پیش از اذان ظهر روز جمعه با قرائت قرآن و سخنرانی یک مسئول از نهادهای شهرستان یا یک کارشناس فرهنگی یا مذهبی آغاز شده و پس از اذان ظهر نیز خطبه‌ها ایراد می‌شود.
کاشانی‌نژاد برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان و نماز عید فطر را از دیگر اقدامات ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان طی نیمه نخست سال جاری ذکر و خاطرنشان کرد: در مجموع این مراسم بیش از 15 هزار نفر از مردم دارالمؤمنین شرکت داشتند و بیش از 40 نهاد دولتی و سازمان‌های مردم نهاد برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم با ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان تعامل و همکاری داشتند.
وی در ادامه به اقدامات فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه نیز پرداخت و گفت: انتشار چندین شماره ماهنامه «پیام آدینه» از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی شش ماهه نخست سال جاری ستاد برگزاری نماز جمعه است که به عنوان نخستین نشریه ویژه فریضه آدینه در سطح استان اصفهان به انعکاس اخبار و رویدادهای نماز جمعه و سایر حوزه‌های مرتبط با آن می‌پردازد. 
کاشانی‌نژاد اضافه کرد: خبر منتخب ماه، مصاحبه با مسئولان در مورد نماز جمعه، گفت‌وگو  با یکی از اعضای ستاد، گزارش تصویری از نمازهای جمعه برگزار شده و معرفی ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان از جمله بخش‌های شاخص نشریه پیام آدینه است.
رئیس ستاد نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش قسمت اطلاع‌رسانی را از فعال‌ترین قسمت‌های ستاد برگزاری نماز جمعه قلمداد کرد و گفت: ارائه به موقع اخبار نماز جمعه، ضبط و پیاده کردن متن کامل خطبه‌های نماز جمعه و ارسال آن به دستگاه‌های شهرستان تنها بخشی از فعالیت‌های ستاد نماز جمعه شهرستان در بخش اطلاع رسانی است.
کاشانی‌نژاد عدم زیرساخت‌های اطلاع رسانی در شهرستان کاشان را مهم‌ترین مشکل پیش روی ستاد دانست و افزود: استفاده از ابزار و امکانات جدید می‌تواند علاوه بر ارتقای عملکرد ستاد در حوزه اطلاع رسانی، استقبال از نماز جمعه را نیز دو چندان کند.
وی به رتبه برتر ستاد برگزاری نماز جمعه در سطح استان و کشور نیز اشاره کرد و گفت: حجم گسترده فعالیت‌های ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان سبب شد این ستاد در سال‌های 87 و 88 به عناوین برترین ستاد برگزاری نماز جمعه در سطح  استان اصفهان و سپس در سطح کشور نایل آید.
کاشانی‌نژاد از سه معاونت سیاسی، اداری و فرهنگی به عنوان سه بخش سازمانی ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان نام برد و اضافه کرد: تعداد اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان در بخش‌های مختلف 97 نفر بوده که 69 نفر را آقایان و 28 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
وی واحد خواهران را نیز به عنوان یکی از حوزه‌های فعال در ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان عنوان کرد و یادآور شد: در این واحد نیز مانند واحد برادران فعالیت‌های گوناگونی به ویژه در حوزه فرهنگی انجام می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول