اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به امامت حجت‌الاسلام سعیدی؛

نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه اقامه می‌شود

خبرگزاری فارس: نماز عید قربان به امامت حجت‌الاسلام سعیدی در حرم حضرت معصومه(س) اقامه می‌شود.

نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه اقامه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با روز عید سعید قربان دعای ندبه در حرم حضرت معصومه(س) ساعت 6:30 دقیقه از سوی حجت‌الاسلام واضحی قرائت می‌شود.
پس از قرائت دعای ندبه، نماز عید قربان به امامت حجت‌الاسلام سعیدی با حضور محبان و دوستداران اهل بیت(ع) اقامه می‌شود.
آیت‌الله توکل استاد حوزه و دانشگاه بعد از نماز مغرب و عشا به ایراد سخنرانی پیرامون جایگاه عید قربان در بین شیعیان و محبان می‌پردازد.
روز دهم ماه ذی‌الحجه، مصادف با عید قربان از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان است که با توجه به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.
عید قربان ریشه در دوران قبل از تاریخ بشر دارد و انسان اولیه که از فهم طبیعت عاجز است، برای به دست آوردن ترحم خدایان دست به قربانی کردن حیوانات و انسان‌ها می‌زند. این سنت در اسلام نیز پذیرفته شده است.
در روایات مختلف دینی آمده است که ابراهیم در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام گذارد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود.
هنگامی‌که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی چندین بار در خواب به ابراهیم نازل شد و بدون ذکر هیچ دلیلی به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.
او پس از کشمکش‌های فراوان درونی، در نهایت با موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر می‌رود و ابراهیم آماده سر بریدن فرزند محبوب خود می‌شود.
هنگام پیروی از انجام قربانی اسماعیل، خداوند که او را سربلند در امتحان مشاهده می‌کند، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم می‌فرستد.
این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه‌ای برای حجاج می‌شود تا در این روز قربانی کنند و از این طریق برای یتیمان و تهیدستان خوراکی فراهم سازند.
در این روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا شود و نماز عید قربان شامل دو رکعت بوده و باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر اقامه شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول