اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد:

عید قربان زیباترین نمایش تعبد انسان در برابر خداوند است

خبرگزاری فارس: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عید قربان، عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق است و یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است.

عید قربان زیباترین نمایش تعبد انسان در برابر خداوند است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، در این بیانیه، با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ قربان بر عموم مسلمانان جهان، آمده است: فدا کردن فرزند در راه خدا، امتحان سخت و دشوار الهی برای حضرت ابراهیم(ع) بود که آن حضرت با سربلندی از آن بیرون آمد و صدق گفتار و کردار و ایثار و بندگی اش، شگفتی تاریخ را برانگیخت.
این بیانیه با اشاره به موسم حج و قربانی کردن به درگاه خداوند توسط حاجیان، می افزاید: آنان همچون ابراهیم (ع) تسلیم فرمان حضرت حق شده و با بریدن زنجیرهای اسارت و تعلقات مادی، بیشتر از گذشته به درگاه  پروردگار خویش تقرب می یابند.
در ادامه این بیانیه، آمده است: قربانی کردن گوسفند، چه از سوی حاجیان در "منی" و چه از سوی غیرحاجیان، تکریم حماسه معنوی و ایثار عظیم ابراهیم (ع) و اسماعیل(ع) است و نمایش این تکریم در روز عید قربان در حقیقت نمادی از وحدت و همفکری مسلمانان عالم به شمار می‎رود.
این بیانیه می‌افزاید: عید سعید قربان، نشانگر اوج شکوه و عظمت مسلمانان به جهانیان است و به راستی که این روز، عید عرفان، غفران، معنویت و بهره‎مندی از مواهب بی‎شمار خداوندی است.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: عید سعید قربان، بهترین نمونه تجلی وحدت و عظمت جهان اسلام است که در آن تمامی فرقه‌ها و مذاهب در ادای فریضه بزرگ حج بدون استثناء گردهم آمده و به ادای این فریضه‌ بزرگ الهی می‎پردازند و فرصتی است که در آن جوامع اسلامی در پرتو تفکر و خرد جمعی با همگرایی و همبستگی بتوانند بسیاری از مشکلات امروز خود را مرتفع سازند.
این بیانیه با اشاره به اینکه عید سعید قربان، یادگار حضرت ابراهیم خلیل(ع) و بت شکن دوران است، می‎افزاید: این عید در واقع جشن بزرگ موحدان، مقربان و خاشعان درگاه الهی است، که با قربانی، ایثار، خودسازی و تزکیه نفس، سربلند از آزمون الهی بیرون می‎آیند و عهد و میثاق مجدد با ذات اقدس باریتعالی می‎بندند و خود را نسبت به آن متعهد می‎دانند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول