اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

خراسان شمالی میزبان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان به عنوان میزبان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان انتخاب شد.

خراسان شمالی میزبان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا سوقندی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار است تا این جشنواره در اسفند امسال برگزار شود.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی تاکنون یک جشنواره منطقه‌ای را در سال‌های اخیر میزبانی کرده است، افزود: در جشنواره امسال منطقه‌ای سینمای جوان سینماگرانی از استان‌های مختلف کشور شرکت دارند.
سوقندی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در اسفند امسال سبب شد تا خراسان شمالی نیز به عنوان یکی از استان‌ها جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک را میزبانی کند، اظهار داشت: بر همین اساس در 24 آبان جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر، فیلم‌های این جشنواره در 5 شهرستان استان به نمایش در خواهد آمد.
وی بجنورد، اسفراین شیروان، فاروج و مانه و سملقان را از شهرستان‌های خراسان شمالی برشمرد که نمایش فیلم در مجتمع‌های فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته می‌شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، فیلم‌های به نمایش در آمده در این جشنواره به صورت فرمت دی وی کم بوده و برای برگزاری این جشنواره تاکنون نشست‌هایی با آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ... برگزار شده است.
وی تصریح کرد: هم‌زمان با نمایش این فیلم‌ها بسته‌های فرهنگی نیز به دانش آموزان از سوی دستگاه‌های مختلف ارائه خواهد شد.
سوقندی با بیان اینکه 10 استان کشور برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کودک انتخاب شده‌اند، گفت: این استان‌ها شامل؛ خراسان شمالی، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، کردستان و کرمان هستند.
 
* شرکت 175 هنرمند در جشنواره تئاتر خراسان شمالی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره تئاتر استان در ماه جاری اظهار داشت: در این جشنواره 175 هنرمند شرکت دارند.
وی با بیان اینکه این تعداد هنرمند در قالب 10 گروه نمایشی به رقابت خواهند پرداخت، گفت: این جشنواره در 17 آبان جاری برگزار و به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی و هنری شیروان ادامه خواهد داشت.
به گفته سوقندی، دو اثر برتر این جشنواره برای حضور در جشنواره منطقه‌ای تئاتر استان‌ها در گلستان راه خواهند یافت. 
سوقندی با اشاره به اینکه بازبینی آثار نمایشی 5 شهرستان خراسان شمالی از اواخر ماه گذشته آغاز شد، اظهار داشت: در این راستا 8 اثر نمایشی شهرستان اسفراین، 5 اثر نمایشی شیروان، 5 اثر نمایشی گرمه و همچنین مانه و سملقان و فاروج هر کدام یک اثر نمایشی مورد بازبینی داوران قرار گرفت.  
وی با بیان اینکه در شهرستان بجنورد نیز مجموعاً 15 اثر نمایشی مورد بازبینی قرار گرفت، تصریح کرد: داوری این بخش از جشنواره را احمد ریحانی از خراسان رضوی، رضا صمدپور از تهران و علی میرقره‌چولو از خراسان شمالی بر عهده داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین داوران ششمین جشنواره تئاتر این استان را هروی، ابوالحسنی، عاطفی اعلام کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول