اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده و کارگردان:

شاهد پیشرفت اندکی در سینمای کودک بودیم

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و کارگردان گفت: تا به حال تغییر شگرفی در سینمای کودک صورت نگرفته است، و اگر هم پیشرفتی هست، تنها مرهون همدلی‎‎ها و تلاش پیشکسوتان این سینما است.

شاهد پیشرفت اندکی در سینمای کودک بودیم
امین روشن‌فکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان برگزاری بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در اصفهان اتفاق مبارکی دانست و اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان می‌تواند نوید تحولی نوین در سینمای کودک ایران باشد.
وی با بیان اینکه در مسیر طی شده سینمای کودک ایران، افراد بسیار با روحیات و گرایش‎های فکری و متفاوت حضور داشته‌اند که می‌توان گفت: پیشرفت‎های سینمای کودک تا به الان تنها مرهون همدلی‌های این عزیزان بوده است.
این نویسنده و کارگردان سینمای کودک را مانند یک وسیله هنری جذاب و نمایانگر امیدها، آرزوها و آرمان‎ها دانست و تصریح کرد: سینمای کودک باید سرشار از شادی و فعالیت و نشاط باشد اما رنج‌ها، ناکامی‎ها و دردهایی که در فیلم‎های کودک و نوجوان ارائه می‎شود، برای این است که از گذشته‎هایمان درس بگیریم.
وی با بیان تاریخچه‌ای از سینما و همچنین سینمای کودک تصریح کرد: سینمای کودک در هر دوره‌ایی دارای شرایط خاص و همچنین رنگ و بویی خاص بوده است، اما این سینما نه تنها باید سرگرمی و تفریح کودکان را در دست داشته باشد، بلکه وظیفه تربیت نسل آینده ایران را نیز بر عهده دارد که باید آن را هم به نحو احسن انجام دهد.
روشن‌فکر، جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نتیجه تولیدات سینمای کودک و نوجوان دانست و بیان داشت: در هرم جمعیتی کشورمان با قاعده  بزرگی از جمعیت کودکان، نوجوانان و جوانان روبه‌رو هستیم و در بخش خصوصی و شرکت‌های فیلم‌سازی غیردولتی نیز انگیزه زیادی برای کار در این عرصه وجود ندارد.
وی در مورد ارائه راه‌حلی برای رفع مشکل سینمای کودک در ایران گفت: سینمای کودک باید در ایران به شکل جدی دنبال شود و هرساله جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان باید در سطح متناسب با روز پیشرفت داشته باشند تا مورد استقبال قرار گیرند و این وظیفه خطیر یعنی تحکیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان و روند رو به توسعه آن بر عهده مسئولان و فیلم‌سازان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول