اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت احیا؛

سینمای کودک مخاطب میلیونی و فروش میلیاردی دارد

خبرگزاری فارس: 30میلیون کودک و نوجوان در ایران وجود دارد که در صورت ساخت فیلم مناسب برای آنها این سینما دوباره احیا و دارای مخاطب میلیونی و فروش میلیاردی می‌شود.

سینمای کودک مخاطب میلیونی و فروش میلیاردی دارد
ابوالفضل اصلان بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد کمبودهای سینمای کودک در ایران اظهار داشت: به اعتقاد من سینمای کنونی که به نام سینمای کودک نام گرفته است، چیزی در چنته نداشته که کودکان ما رو جذب خود کند.
وی افزود: سینمای کودک ما فاقد جلوه‎های ویژه است، و شاهد سخن من هم این است که انیمیشن‎ها و فیلم‎های غرب  با به کار گرفتن جلوه‎های ویژه و امکانات سخت افزاری فوق‎العاده توانستند، کودکان و نوجوانان ما را به جذب کنند.
پژوهشگر سینما با بیان اینکه در سال‎های اولیه تشکیل بنیاد فارابی فیلم‎های کودک و نوجوان بسیاری ساخته شد که توانست مخاطبان زیادی کسب کند و موفق شود، تصریح کرد: از آن زمان تا به حال انیمیشن‎های غرب از جمله شرک، هریپاتر به تازگی هم پاندای کنگ فوکار توانستند جذابیت فوق‌العاده‎ای در بین کودکان ما داشته باشند و در حقیقت سینمای کودک ما فاقد هر گونه جذابیت برای کودک و نوجوانان ایرانی است.
وی سینمای کودک را تنها شامل چند عروسک خشک و بی‎مزه که سرود بچه‎گانه می‎خوانند و بالا و پایین می‎پرند، دانست و تصریح کرد: سینمای کودک ما فاقد قالب‎های هنری است و توانایی جذب مخاطب ندارد و این امر تنها به فیلم‎های کودک ما منحصر نمی‎شود بلکه بازی‎های رایانه‎ای کودکان ما را نیز کشورهای غربی و شرق آسیا تأمین می‎کنند.
اصلان بیگی با اشاره به اینکه 30 میلیون کودک و نوجوان در ایران وجود دارد،  بیان کرد: وجود این تعداد کودک و نوجوان در ایران باید فیلم‌سازان ما را بیدار کند که سینمای کودک در صورت تولید فیلم‎های با کیفیت و مناسب و همچنین مورد پسند کودکان دارای مخاطب میلیونی است.
اصلان‌بیگی هنرمندان و فیلم‌سازان ایرانی را سرشار از توانایی ساخت برنامه‎های کودک در حد بالا دارا دانست و تاکید کرد: دانش جلوه‎های ویژه و استفاده از دانش کامپیوتری در عرصه سینما در ایران به ویژه در نسل جوان سینما وجود دارد که بیشتر آنها در ساخت برنامه‌های خصوصی و همچنین پیام‌های بازرگانی صرف می‎شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول